بازدید 3568

قانون در انبوه‌سازی نادیده گرفته شده است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از نبود فضاهای آموزشی و فرهنگی در پروژه‌های مسکن مهر به بهانه بالا نرفتن قیمت تمام‌شده انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۱۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 23 July 2017
محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود فضای آموزشی و فرهنگی در پروژه‌های مسکن مهر گفت: در امور انبوه‌سازی که در چندسال اخیر رخ داده، توجه جدی به مسئله محیط آموزشی و بهداشتی و حتی فرهنگی کمتر شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: به عبارت دیگر طبق قوانین موجود قرار بوده در شرایطی که بحث انبوه‌سازی صورت گیرد، زمینی مختص مدرسه یا مجتمع آموزشی، زمینی برای درمانگاه، مسجد و زمینی برای واحد‌های فرهنگی و حتی اگر تعداد واحدها بسیار زیاد باشد، برای ورزش درنظر گرفته شود؛ اما به این موضوع توجه نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: یکی از عواملی که موجب شده به فضاهای آموزشی، فرهنگی ، بهداشتی و ... توجه جدی نشود، این بوده که دولت می‌گوید این کار موجب خواهد شد که قیمت تمام‌شده آن‌ها بالاتر برود؛ درحالی که وظیفه دولت است که در این خصوص سرمایه‌گذاری و مشارکت کند تا فشاری به مردم نیاید.

وی با بیان اینکه انبوه‌سازی مثلا در منطقه‌ای مثل پردیس تهران یا جاهای مختلف دیگر نباید به این‌صورت باشد که به اندازه کافی مدرسه نداشته باشیم، خاطر نشان کرد: در یکی از سفر‌های استانی که به استان گیلان داشتیم، در حومه شهر که انبوه‌سازی بسیاری شده بود مشاهده کردیم، مدرسه پیش‌بینی و ساخته نشده بود و این بسیار بد است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: دولت باید در این زمینه یارانه دهد و دولت مشارکت کند که فضاهای مورد نیاز مکان‌هایی که در انبوه‌سازی است، ساخته شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر