بازدید 3964

عادل الجبیر: با قطر مذاکره نمی‌کنیم

کد خبر: ۷۱۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 22 July 2017
عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که هیچ مذاکره ای با قطر در کار نخواهد بود و دوحه باید به التزامات قبلی خود پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایتالیائی خود در پایتخت ایتالیا گفت: هیچ مذاکره ای با قطر در کار نخواهد بود زیرا مساله فقط مذاکره نیست بلکه مساله اینست که آیا حمایت از تروریسم وجود دارد یا نَه؟

الجبیر که دیروز (جمعه) وارد رم شد، افزود: عربستان سعودی ، مصر ، بحرین و امارات مبانی روشن خود را دارند که خواستار اجرای آن هستند که این مبانی شامل « پایان حمایت از تروریسم یا تأمین مالی آن ، پناه ندادن به تروریست ها و امتناع از بیان اظهارات تفرقه افکنانه» است.  

وزیرخارجه عربستان گفت : از ۱۳ درخواستی که روز ۲۲ ژوئن گذشته برای حل بحران به قطر پیشنهاد شد ، مقامات قطری سال ۲۰۱۴ با ۸ درخواست از آن درخواست ها موافقت کرده بودند ولی هیچ یک از درخواست های هشتگانه را اجراء نکردند.

وی خاطرنشان کرد : حل بحران آسان است و قطر فقط باید به مبانی ما پایبند باشد و آن را اجرا کند.

الجبیر درباره رابطه با ایران هم گفت: ایران در امور دیگر کشورها مداخله می کند و به آتش فتنۀ فرقه ای دامن می زند  و از تروریسم حمایت می کند و گروهک های خود را به کشورهای منطقه نفوذ می دهد و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب را به سوریه ، عراق و یمن اعزام می کند و اسلحه و مهمات به کویت و بحرین برای برهم زدن امنیت و آرامش منطقه قاچاق می کند.

کشورهای چهارگانه روز ۵ ژوئن گذشته روابط خود با قطر را قطع و روز ۲۲ همان ماه با میانجیگری کویت ۱۳ درخواست به دوحه برای ازسرگیری روابط پیشنهاد کردند که تعطیلی شبکه ماهواره ای الجزیره یکی از این درخواست ها بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر