بازدید 21464

مصرف سرانه آب خانگی در ایران و جهان

کد خبر: ۷۱۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 22 July 2017
در نمودارهای زیر مصرف سرانه آب خانگی در ایران و مناطق و کشورهای جهان با قیمت های بالای آب شهری را می‌بینید.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین، البته مردم ایران مصرف آب چندان زیادی ندارند و بخش مهمی از مصرف مربوط به اتلاف آب در شبکه است. در بخش کشاورزی، ایران مصرف کننده اصلی آب با سهمی بیش از اغلب دیگر کشورها به شمار می‌رود. مدیریت مصرف آب در ایران بیش از هر چیز نیازمند مدیریت کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این بخش است.
 
 
 

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
اگر میزان آبی که توی شبکه انتقال تلف میشه رو حذف کنی نمودار ایران با برزیل قابل مقایسه میشه
در تعیین سرانه مصرف آب و مقایسه کشورها و ملت ها با هم باید به مولفه های مختلفی توجه کرد و گرنه این مقایسه غلط و مایه اشتباه است.بعنوان مثال در بسیاری از کشورهای دنیا در توالت اصلا آب وجود ندارد و فقط سیفون کمی آب مصرف میکند که آنهم میتواند تصفیه نشده باشد. در حالی که در ایران بر اساس مسائل مذهبی شما باید خود را با آب تطهیر کنید که حداقل 10 لیتر آب مصرف میشود. ویا انواع غسل های زنانه و مردانه . همینطور در بحث پاکی و نجاست. یعنی اگر ظرف یا لباسی نجس باشد با آب قلیل باید 3 بار آب کشی شود (پس از برطرف کردن نجاست) . بنا بر این مقایسه ملت ها امری غلط انداز و ناصحیح است.
این یعنی اینکه ما زیاد مصرف نمیکنیم. اون بخشی که فشار آورده به منابع آبی روشهای غیر کارآمد کشاورزی ه. وقتی میشه مثلاً هندونه رو وارد کرد چه دلیلی وجود داره که این همه آب صرف پروروش هندونه کنیم؟
خوبه معلوم شد که برخلاف تصورات موجود که ایرانی ها بالاترین میزان مصرف سرانه آب را دارند، با وجود اینکه در یک منطقه نیمه خشک وگرم قرار دارند و علاقه زیادی هم به نگهداری گل و گیاه دارند اما مصرف معتدل و نسبتا مناسبی دارند. لطفا فکری به حال کشاورزی بکنید که البته نیازمند کمک تمام ارگانهای حکومتی و غیر حکومتی، فرهنگی و ... است.
"مصرف سرانه آب خانگی در ایران و جهان" ؟

لطفا تیتر خود را عوض کنید.

شکل به وضوح عدم مدیریت صحیح آب به نحو بسیار گسترده را نشان داده که در سطح جهانی ایران را اول کرده است.

واقعا خسته نباشید به مدیران آبی کشور.

گویا در آبیاری غرقآبی غرق شده و یا در توهمات مدیریتی هستند.


خشک شدیم. میشنوید؟
چندروز پیش مسابقات دوچرخه سواری در فرانسه پخش می شد عجب کشور سر سبز وچه مزارعی داشت ظاهرا دومین تولید کننده جهان است
از عحایب است که اب خوردنی وتصفیه شده برای توالت وحمام ولباسشویی بکار میرود ومسعولین هیچ کاری برای جدا سازی ان نمیکنند
وفقط شعار میدهند
در این وضعیت کم ابی صادرات اب به کشورهای حوزه خلیج فارس چه توجیهی دارد؟؟؟؟
بله . اگر طهارت را و غسل کردن را و یا پاک کردن نجاست را . ما ایرانی ها اهمیت ندهیم مثل کشورهای اروپایی با یک دستمال خودمان را پاک کنیم و همه این داستانها ما هم در مصرف اب خانگی کمترین مصرف را خواهیم داشت. بس کنید. یک شخص اروپایی در روز شاید 2لیتر هم اب مصرف نکند چون همه اینها را ندارد که هیچ . بیشتر در خارج از خانه زندگی را سپری می کنند و کار می کنند و یا اینکه در بیرون غدا می خورند و می اشامند وووو دیگر وقتی ندارند در خانه زندگی را سپری کنند اگر ریشه یابی شود خوب است اما نه با یک کشورهایی که مثل ما نیستند
من سالها در خوابگاه دانشجویی زندگی کردم و الان هم روزهای زیادی در ماموریت بین همکاران هستم.
یه عادت بسیار بدی بین اکثر ما ایرانیها هست که در زمان استحمام از اول تا آخر دوش آب رو باز میذاریم لطفا در این مورد فرهنگسازی کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی