بازدید 8941

حقوق ۸ میلیونی برخی کارمندان در نظام پزشکی

کد خبر: ۷۱۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 16 July 2017
دکتر ایرج خسرونیا گفت: متأسفانه با تمام تلاش هئیت ‌مدیره و حتی شخص رییس کل، نتوانستیم استقلال نظام پزشکی تهران بزرگ را در این دوره به تصویب و اجرا برسانیم. حدود یکصد و نود شعبه نظام پزشکی در سراسر کشور فعالیت میکنند ولی پایتخت فاقد شعبه نظام پزشکی مستقل است.

به گزارش شفاآنلاین، کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران با اظهار امیدواری گفت: هیئت مدیره دوره جدید نظام پزشکی، قبل از انتخاب به این موضوع باید فکر کند که نظام پزشکی تهران حتما مستقل شود و افرادی که وقت کافی برای حل مشکلات همکاران را دارند وارد آن شوند؛ کسی که رای میدهد انتظار و توقع دارد در زمان نیاز، مشکل وی رفع شود.

معاون نظام پزشکی تهران بزرگ افزود: ما معتقدیم که هیئت مدیره نظام پزشکی باید افرادی داشته باشد که صنفی‌نگر باشند و با اجماع به تمام صنوف پزشکی نگاه کنند؛ یعنی به تمام رشته ها با یک دیدگاه متعادل توجه کنند، سعی برای حضور کافی در نظام پزشکی داشته و اولین فکری که می‌کند استقلال نظام پزشکی تهران باشد.

وی گفت: طبق بررسی حدود ۲۵۰ نفر پرسنل در نظام پزشکی کل وجود دارد که متأسفانه ۱۷۸ نفر آن مربوط به سازمان نظام پزشکی تهران است، این شرایطی است که بودجه هنگفتی از سازمان نظام پزشکی صرف خواهد کرد و اصولا به این تعداد نیرو احتیاج ندارد.

خسرونیا تصریح کرد: بودجه باید جدا و برای نظام پزشکی تهران با توجه به تعداد کارمندان در نظر گرفته شود؛ قرار بود که نظام پزشکی کل به دلیل اینکه تعداد کارمندان کمتری دارد و به محیط کمی احتیاج دارد به مکان دیگری منتقل شود که با مشکلات دیگری رو به رو شدیم به همین دلیل نه نظام پزشکی تهران توانست منتقل شود، نه ‌نظام‌پزشکی کل.

وی در پاسخ به این پرسش که با افزایش حق عضویت یا راهکار‌هایی مثل سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف می‌شود بیشترتأمین بودجه کرد؟ گفت: خیر. حق عضویت‌ها به اندازه کافی بالا رفته است و در حال حاضر هم درآمد نظام ‌پزشکی تقریباً خوب است.

دکتر خسرونیا افزود: اگر دولت نیز بخواهد کمک کند صحیح نیست چون از جایگاه NGO بیرون می آید. از سوی دیگر اگر دولت در زمینه هزینه کمک کند باعث انتظارات دیگری می‌شود. بنابراین سعی می‌شود که با برگزاری کنفرانس‌ها، کنگره‌ها و جذب اسپانسرهای مختلف بتوانیم بودجه را تأمین کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در نظام پزشکی برخی مشاوران حقوق‌های زیاد دریافت می‌کنند گفت: به هر حال یک سری کارمند وجود دارند که حقوق‌های ۵ ،۶ و ۷ یا ۸ میلیون تومانی می‌گیرند که جمع آن عدد بالایی نیست ولی اگرهیئت‌مدیره جدید تشکیل شود به تبع کارمندان جدیدی خواهد داشت و مطابق درآمد می‌تواند این کارمندان را استخدام و جذب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل