بازدید 4182

وزیرخارجه آلمان «مرکل» را در اعتراضات مقصر دانست

کد خبر: ۷۱۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶ 12 July 2017
وزیر امور خارجه آلمان با انتقاد از صدراعظم این کشور، او را مقصر اصلی تظاهرات اعتراضی و خشونت آمیزی دانست که همزمان با اجلاس «جی ۲۰» در شهر بندری هامبورگ برگزار شد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان در حمله ای لفظی و تند علیه «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور وی را برای اعتراضات خشونت آمیزی که شهر هامبورگ در حاشیه برگزاری اجلاس «جی ۲۰» شاهد آن بود، مقصر دانست.

این اظهارنظر تند و انتقادی در حالی مطرح شد که تنشها در درون ائتلاف حاکم بر آلمان- میان حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل و حزب سوسیال دموکرات زیگمار گابریل حدود دو ماه مانده به انتخابات سراسری ۲۴ اُم سپتامبر شدت گرفته است.

برخی صاحب نظران انتخاب شهر هامبورگ- زادگاه مرکل- را برای میزبانی این اجلاس به باد انتقاد گرفتند. آنها می گویند که تمایل و تلاش مرکل برای نشان دادن پایبندی خود به آزادی بیان نتیجه ای معکوس داد.

مرکل در سخنرانی خود در شهر «اِسِن» آلمان در پاسخ به این انتقادات گفت که اجلاس «جی ۲۰» با توجه به شمار نمایندگان شرکت کننده در آن باید در یک مکان شهری بزرگ برگزار می شد.

گفتنی است که در جریان نشست دو روزه اعضای «جی ۲۰» در شهر هامبورگ آلمان- روزهای هفتم و هشتم ژوئیه- حدود ۲۰۰۰۰ نیروی پلیس برای مهار صدها معترضی که به آتش زدن خودروها، غارت فروشگاه‌ها و پرتاب کوکتل مولوتف و سنگ دست زده بودند، به شهر هامبورگ اعزام شدند. طی این درگیری‌ها دست کم ۵۰۰ افسر پلیس زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی