بازدید 3406
چین در آمریکای جنوبی سرمایه گذاری میکند

گسترش همکاری چین و برزیل در تولید انرژی‌های پاک

کشورهای چین و برزیل درحال حاضر در زمینه تولید نفت و تولید برق همکاری‌های گسترده‌ای دارند. اما دو طرف تمایل دارند همکاری‌های خود را به طور خاص در زمینه فناوری‌های مرتبط با تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر گسترش دهند.
کد خبر: ۷۱۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰ 08 July 2017
کشورهای چین و برزیل درحال حاضر در زمینه تولید نفت و تولید برق همکاری‌های گسترده‌ای دارند. اما دو طرف تمایل دارند همکاری‌های خود را به طور خاص در زمینه فناوری‌های مرتبط با تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر گسترش دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی، چین و برزیل همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه تولید انرژی دارند و قصد دارند با گسترش همکاری‌ها در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به تعاملات خود در این زمینه بیفزایند.

در هفته گذشته سمینار پروژه جاده ابریشم جدید چین و همچنین سمینار تعاملات انرژی جهانی در برزیل برگزار شد و در حاشیه این سمینار آقای لی ژین جانگ، سفیر چین در برزیل بر ضرورت گسترش همکاری‌های چین و برزیل در حوزه انرژی تأکید کرد.

سفیر چین در برزیل در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که کشورهای چین و برزیل درحال حاضر در زمینه تولید نفت و تولید برق همکاری‌های گسترده‌ای دارند. اما دو طرف تمایل دارند همکاری‌های خود را به طور خاص در زمینه فناوری‌های مرتبط با تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر گسترش دهند.

کشور برزیل کشوری پر جمعیت و در حال توسعه محسوب میشود که چشم انداز رشد اقتصادی خوبی در آینده برای آن قابل تصور است. این کشور در حال حاضر نیز یکی از بزرگترین مصرف کنندگان و واردکنندگان انرژی در جهان است و با توجه به افزایش جمعیت و رشد اقتصادی در آینده، نیاز این کشور به انرژی به مرور در حال افزایش است.

از طرف دیگر کشور برزیل دارای منابع طبیعی فراوان است و این ظرفیت را دارد که بخش قابل توجهی از انرژی خود را از طریق انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تأمین نماید. تولید انرژی از طریق نیروگاه‌های برق آبی، نیروگاه‌های بادی و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی یکی از اهداف برزیل در این زمینه است.

کشور چین نیز در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی در دیگر کشورها را به عنوان رویکرد اصلی خود انتخاب کرده و در همین راستای در بسیاری از کشورهای جهان از آسیای میانه، آفریقا و آمریکای لاتین سرمایه‌گذاری کرده است.

در این میان کشور برزیل نیز یکی از اهداف اصلی چین برای گسترش تعاملات تجاری و سرمایه‌گذاری بوده است. چین همچنین ابراز تمایل کرده تا در دیگر کشورهای آمریکای لاتین همچون اروگوئه و شیلی نیز در زمینه تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری نماید.

منبع: اسپوتنیک

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل