بازدید 4292
در هفته گذشته رقم خورد؛

رشد حجم معاملات قراداد سکه آتی / نگاه مردم آمریکا به سرمایه گذاری در بازار سکه طلا

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۳۲ هزار و ۴۲۶ قرارداد و ارزش معاملات هم به ۴ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال رسید. همچنین در بازارهای جهانی به نظر می رسد افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال و گمانه زنی های مربوط به متوقف شدن سیاست های انبساطی بانک های مرکزی بزرگ جهان مثل اروپا کانادا و بریتانیا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.
کد خبر: ۷۱۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 08 July 2017
حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۳۲ هزار و ۴۲۶ قرارداد و ارزش معاملات هم به ۴ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، این در حالی است که در هفته گذشته دو عامل اساسی باعث شد که برای سومین هفته پیایی قیمت جهانی طلا رو به کاهش باشد.

در همین حال طی هفته گذشته، بازار طلا و سکه داخلی روند کاهشی را تجربه کرد. به طوری که قیمت سکه از یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان در ابتدای هفته به یک میلیون و ۲۱۳ هزار تومان رسید، یعنی حدود ۷۰۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۲۰۰ تومان به طور متوسط کاهش قیمت داشته است.

دو عامل اصلی باعث کاهش قیمت جهانی طلا شده است. یک دلیل افزایش قیمت دلار در بازارهای مالی بوده و دومین دلیل کاهش تقاضای خرید طلا در بازارهای جهانی است. این دو عامل باعث شده که قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کند و به طور متوسط تا کنون ۲۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۸ هزار و ۱۶۷ قرارداد را به ارزش ۳ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری با ۲ هزار و ۷۱۶ قرارداد به ارزش ۳۵۵ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد تیرامسال جای گرفت؛ به طوری که با ۸۹۱ قرارداد به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید شهریور ماه نیز با ۳۷۶ قرارداد به ارزش ۴۶ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید آبان ماه با ۲۷۶ قرارداد به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۲هزار و ۵۳۸ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنجشنبه هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روندی افزایشی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، افزایش ۰.۰۱درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان رشد ۰.۱۱ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۲۷۴ هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت ۰.۰۶ درصدی را تجربه کرد.  سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۰۷ هزار تومان معامله و با افزایش ۰.۱۵درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۴۱ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰.۱۴درصدی رو به رو شد. (بورس کالای ایران)


نگاه مردم آمریکا به سرمایه گذاری در بازار سکه طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مردم آمریکا در شرایط کنونی تمایلی به سرمایه گذاری در بازار سکه طلا ندارند.

تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند ، سرمایه گذاران بین المللی در حال دور شدن از بازار فلزات گرانبها به خصوص طلا هستند و آمارهای مربوط به فروش سکه طلا در این کشور طی ماه ژوئن به خوبی این مساله را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران کامرز بانک آلمان اعلام کردند: آمارهای رسمی نشان می دهد که در ماه ژوئن تنها 6 هزار اونس سکه طلا از شرکت یو اس مینت در بازار آمریکا به فروش رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل به شدت کاهش داشته است. فروش سکه طلا در بازار آمریکا از ابتدای امسال تاکنون نسبت به سال قبل در همه ماه ها با کاهش روبرو شده است.

این وضعیت برای سکه نقره از شرکت یو اس مینت نیز مشابه بوده است. فروش سکه نقره در آمریکا در ماه ژوئن بار دیگر به کمتر از یک میلیون اونس رسیده است.

آمارهای رسمی نشان می دهد که فروش سکه طلا در آمریکا در شش ماه نخست امسال به 192 هزار اونس رسیده که نسبت به سال قبل بیش از 62 درصد کاهش داشته است. این رقم سال گذشته به بیش از 501 هزار اونس رسیده بود.

فروش سکه نقره در آمریکا در شش ماه نخست امسال نیز به 12.2 میلیون اونس رسیده که نسبت به سال قبل 53 درصد کاهش داشته است.

کامرز بانک افزود: فروش سکه طلا در آمریکا طی ماه ژوئن نسبت به سال قبل 92 درصد و سکه نقره نیز بیش از 65 درصد کاهش داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی هیچ امیدی نسبت به بهبود وضعیت فروش سکه طلا و نقره در بازار آمریکا در کوتاه مدت وجود ندارد. ادامه روند نزولی قیمت جهانی طلا و نقره در هفته های اخیر نگرانی زیادی را در بین سرمایه گذاران بین المللی به وجود آورده و آنها منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

قیمت طلا در ماه ژوئن برای نخستین بار از ابتدای سال 2017 با کاهش روبرو شده است.

به نظر می رسد افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال و گمانه زنی های مربوط به متوقف شدن سیاست های انبساطی بانک های مرکزی بزرگ جهان مثل اروپا کانادا و بریتانیا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. (سایت طلا)


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان