بازدید 3260

قوه قضائیه وظیفه دارد تا با نقض حقوق عمومی برخورد کند

کد خبر: ۷۱۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 08 July 2017
یک عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: قوه قضائیه وظیفه دارد به استیفای حقوق به ویژه مسائل مربوط به حقوق عامه ورود کرده و آن را پیگیری کند.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تامین آزادی‌های مشروع به عنوان یک محور مهم عدالت اجتماعی در قانون اساسی بر آن تاکید شده، ضمن اینکه اصل 156 قانون اساسی به خوبی وظایف قوه قضائیه را مشخص کرده است. از این نظر موضوع آزادی‌های مشروع یکی از حقوق خیلی مهم ملت به حساب می‌آید.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس، افزود: براساس آنچه که فصل دوم قانون اساسی مورد اشاره قرار گرفته، اگر کسی بخواهد این حقوق را نقض کند، ‌قوه قضائیه باید با آن برخورد کند.

وی همچنین بیان کرد: اگر هر دستگاهی بخواهد اعمال و رفتار و اقداماتش مانعی برای استیفای این حقوق شود، قوه قضائیه به عنوان یک وظیفه عمومی از آنجایی که این موضوع جزو حقوق عامه است، مسئولیت دارد تا به این موضوع ورود کرده و پیگیری کند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در ادامه اظهار کرد: ان‌شاء‌الله آنچه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند، در قوه قضائیه در دستور کار قرار گیرد تا شاهد اصلاح بخشی از اشکالات باشیم.

پورمختار درباره اینکه تا چه اندازه ضرورت دارد که قوه قضائیه با بر هم زنندگان نظم اجتماعی برخورد کند، گفت: در قانون اساسی هم اشاره شده که برگزاری اجتماعات آزاد است،‌ اما ممنوعیت‌هایی هم برای آن تعیین شده که به موجب قانون باید صورت گیرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: البته اجتماعاتی که در خارج از محل‌های بسته و محدود باشد باید با مجوز صورت گیرد و شعارهایی هم که داده می‌شود باید مشخص باشد،‌ اما آنچه نوعا در این مسائل وجود دارد این است که توهین به اشخاص ممنوع است چه برسد به مقامات و این را به هیچ وجه ما نمی‌پذیریم.

وی در پایان گفت: فضای اخلاقی جامعه که اخلاق اسلامی است و همچنین شرایط انسانی و سیاسی اقتضا نمی‌کند که به هر مقامی توهین شود. رهبری هم بارها تاکید کرده‌اند که مخالف این نوع رفتارها هستند و این اقدامات حتی مصداق توهین به مسئولان است که در قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات تعیین شده،‌ البته در مورد اخیر و اهانت به رئیس‌جمهور قوه قضائیه ورود کرده و امیدواریم برخورد جدی هم انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل