بازدید 2874

موانع شکوفایی فعالیت احزاب در کشور

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه کاندیداها بعد از تلاش برای جذب حمایت برخی جناح ها و جریانات، وقتی به پیروزی می‌رسد، اعلام می کند که من فرا جناحی هستم.
کد خبر: ۷۱۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 08 July 2017
جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شرایط فعالیت احزاب در کشور، اظهار داشت: طبیعی است که بعد از انتخابات فعالیت احزاب مقداری کمرنگ شود زیرا انتخابات بهار احزاب است؛ یعنی در این فصل احزاب بیشتر دیده می‌شوند و فعالیت‌های آن‌ها شکوفا می‌شوند و تحرکات بیشتر و جلسات زیادی را برگزار می‌کنند.

ماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از انتخابات شرایط فعالیت احزاب متفاوت است و نباید بعد از انتخابات، انتظار جنب و جوشی مانند ایام انتخابات را داشته باشیم، بیان کرد: البته در همه نظام های مردم سالار این گونه است، در کشور ما ولی شرایط مقداری متفاوت است.

وی افزود: در نظام‌های مردم سالار، درست است که فعالیت احزاب بعد از انتخابات کمرنگ می‌شود ولی این فعالیت‌ها ادامه دارد و با حضور در کابینه می‌توان فعالیت های حزبی را دید، در این نظام‌ها، انتخابات بین احزاب است و حزبی که پیروز می‌شود، برای تشکیل دولت یا پیروزی در انتخابات ائتلاف می‌کند و رقابت‌های حزبی در عرصه مطبوعات تدوام می‌یابد و بعد از این مباحثات جمع بندی می‌شود.

میرزایی متذکر شد: در کشور ما رقابت حزبی وجود ندارد ولی در چند دوره اخیر، شاهد رقابت گفتمانی هستیم، ولی رقابت حزبی به آن معنا نیست که با این شرایط احزاب به حاشیه می‌روند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما موضوعی رواج یافته که فرد بعد از تلاش برای جذب حمایت برخی جناح ها و جریانات، وقتی به پیروزی می‌رسد، اعلام می کند که من فرا جناحی هستم، گفت: احزاب رقیب نیز بعد از انتخابات به فرد پیروز توصیه می‌کنند که فراجناحی عمل کن و تحت تاثیر گروه های سیاسی نباش. این نگاه برای فعالیت احزاب موانعی را ایجاد می‌کند و سبب می‌شود احزاب در جایگاه واقعی قرار نگیرند.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات حزب در روند تشکیل دولت نقش اصلی را دارد ولی در کشور ما این گونه نیست و احزاب پیشنهاد می‌دهند و رئیس جمهور تصمیم‌گیری می کند و بستگی دارد رئیس جمهور چه نوع رابطه‌ای با احزاب داشته باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بیان اینکه برای تقویت نظام حزبی، رئیس جمهور باید با احزاب نشستی را برگزار کند و نظرات آن ها را دریافت کند و گزینه های پیشنهادی را بررسی کند، گفت: رئیس جمهور باید اعتماد مردمی که به امید موفقیت این جریان به وی رای داده اند را حفظ کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر