بازدید 7265
۱

یادداشت بعیدی‌نژاد در‌خصوص مواضع دولت‌قطر

سفیر ایران در انگلستان در یادداشتی مواضع رسمی دولت قطر در قبال درخواست‌های عربستان، مصر، امارات و بحرین را مطرح کرد.
کد خبر: ۷۰۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ 06 July 2017
سفیر ایران در انگلستان در یادداشتی مواضع رسمی دولت قطر در قبال درخواست‌های عربستان، مصر، امارات و بحرین را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد در اینستاگرام خود نوشت: در حالی که امروز وزرای خارجه عربستان، مصر، امارات و بحرین به عنوان چهار کشور تحریم‌کننده قطر برای اعلام پاسخ به نامه دولت قطر در قاهره جمع شده بودند، همزمان وزیر خارجه قطر در کنفرانس چاتم‌هاوس در لندن حاضر شد و مواضع رسمی دولت قطر را در قبال درخواست‌های چهار کشور اعلام کرد که خلاصه آن به این قرار است:

۱. تحریم عربستان و امارات با حمایت مصر و بحرین علیه قطر بسیار خصمانه بود اما ما شوک اول تحریم را گذرانده‌ایم و در حال حاضر قادر به رفع تمام مایحتاج خود هستیم. تمام راه‌های جایگزین موجود را شناسایی و تضمین کرده‌ایم.

۲. درخواست‌هایی که آنها به قطر دادند، هیچ‌کدام برای ما قابل قبول نبود. درخواست‌های آنها ایجاب می‌کند که ما آزادی بیان را محدود کنیم؛ برخی افراد منتقد را تحویل شکنجه‌گران بدهیم؛ توان دفاعی خود را کاهش دهیم؛ تعیین اصول سیاست خارجی خود را به دست ریاض و ابوظبی داده و حتی با چک سفید به تحریم‌کنندگان غیر قانونی خود غرامت هم پرداخت کنیم.

۳. به طور خلاصه آنها می‌خواهند با نقض صریح حقوق ملت قطر استقلال و حاکمیت خود را تحت قیومت عربستان و امارات قرار دهیم.

۴. قطر مایل است رابط دوستانه‌ای با همسایگانش داشته باشد و روابط خوب با منطقه و جهان را دنبال خواهد کرد و از جمله با جدیت برگزاری مناصب جام جهانی را پیگیری خواهد کرد.

۵. تهدید این کشورها برای اخراج از شورای همکاری خلیج فارس موضعی بی‌معناست، زیرا این تصمیم به اجماع تمامی اعضای آن بستگی دارد و چنین اجماعی هم وجود ندارد.

۶. پیشنهاد کاهش روابط قطر با ایران در شرایطی که خود امارات روابط بسته‌ای به ایران دارد، بی‌معنی است. ما با ایران همسایه هستیم و مخازن گازی مشترک، خود زمینه‌ای برای همکاری مشترک بین دو کشور است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
قطر حاضر شده فقط بندهای مربوط به ایران رو اجرا کنه. چرا راجع به این هیچی نگفته اید. واقعا باید متاسف بود برای قدرت دیپلماسی کشور.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر