بازدید 8653
۱

واکنش "الجبیر" به پاسخ قطری‌ها

«عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان چهارشنبه شب درخصوص نشست چهارگانه کشورهای تحریم کننده قطر افزود:‌ تحریم های قطر تا زمانی که دوحه به درخواست های ما عمل کند، ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۷۰۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶ 05 July 2017
 «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان چهارشنبه شب درخصوص نشست چهارگانه کشورهای تحریم کننده قطر افزود:‌ تحریم های قطر تا زمانی که دوحه به درخواست های ما عمل کند، ادامه خواهد یافت.
 
به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، الجبیر با بیان این که پس از رایزنی بین کشورهای مذکور، در زمان مناسب اقدامات اضافی اتخاذ خواهد شد، درباره رایزنی با ترکیه در این باره نیز گفت: آنکارا به ما اعلام کرده که در بحران به وجود آمده، رویکردی بیطرفانه اتخاذ خواهد کرد.

عربستان و امارات و بحرین و مصر از15 خرداد روابط خود را با قطر قطع کردند و با نسبت دادن اتهام 'حمایت از تروریسم' به دوحه، قطر را به محاصره زمینی و هوایی خود در آوردند.

قطر اتهام حمایت از تروریسم را نادرست دانست و تاکید کرد با موج دروغ ها و افتراهای به راه افتاده که هدف از آن اعمال قیمومیت بر مراکز تصمیم گیری در قطر است، مقابله خواهد کرد.
چهار کشور تحریم کننده قطر پنجشنبه اول تیرماه فهرست شروط سیزده گانه خود جهت از سرگیری روابط با دوحه را توسط کویت به قطر اعلام کردند و به دوحه برای اجرای این شروط 10 روز ضرب الاجل تعیین کردند که یکشنبه شب هفته جاری این مهلت به پایان رسید و با میانجیگری کویت به مدت 48 ساعت دیگر (تا چهارشنبه) تمدید شد.

وزیر خارجه قطر دوشنبه گذشته پاسخ مکتوب شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیرقطر را در کویت تحویل صباح احمد الصباح امیر کشور قرار داد تا از این طریق در اختیار چهار کشور قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
دارم دنبال لنگ کفش میگردم ، بزنم دهن این آدم که دیگه علیه ایران ازین عبارات به کار نبره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل