بازدید 4613
۲

پشت پرده سیاه از درآمد میلیونی متکدیان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه درآمدهای میلیونی متکدیان مربوط به سرشاخه ها و باندهای تکدی گری است،گفت: بیشترمتکدیان درتهران تحت شبکه های گسترده و باندهای خطرناک فعالیت می کنند.
کد خبر: ۷۰۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 05 July 2017
خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه درآمدهای میلیونی متکدیان مربوط به سرشاخه ها و باندهای تکدی گری است،گفت: بیشترمتکدیان درتهران تحت شبکه های گسترده و باندهای خطرناک فعالیت می کنند.

سلمان خدادادی با اشاره به اظهارات مدیرعامل خدمات اجتماعی شهرداری تهران مبنی براینکه درآمد روزانه متکدیان درتهران از400 تا 4 میلیون تومان است، گفت: این ارقام برای درآمد متکدیان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، به طورحتم برخی متکدیان حرفه ای بوده و افراد بسیاری را تحت پوشش خود دارند، یعنی دارای تشکیلات بوده و به صورت شبکه ای عمل می کنند.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه سرشبکه ها نقاطی را برای تکدی گری در خیابان های مختلف شهر و معابر مشخص می کنند، افزود: سرشبکه ها پس ازجمع آوری پول های دریافتی مقداری جزیی را میان متکدیان توزیع می کند، بنابراین اعداد و ارقام مطرح شده تنها می تواند با سرشکبه ها و سرشاخه ها درارتباط باشد؛ اما متکدیانی با سن پایین که به طورعموم کودکان هستند امکان حمل چنین پول هایی را درطول روز ندارند.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات مسئولان نهادهایی ازجمله نیروی انتظامی، کمیته امداد و بهزیستی نمی توان مبالغ طرح شده برای درآمد متکدیان را تائید کرد، تصریح کرد: به طورحتم این ارقام مربوط به درآمد سرشبکه های تکدی گری بوده که تعدادشان نیز بسیار پایین است، اما درصورت صحت این اعداد نیز مشخص است که هیچ نظارتی برای آن وجود نداشته و باید پرسید که چرا مسئولان این افراد را جمع آوری نمی کنند؛ به طورحتم با درآمدهای این چنینی برای متدکیان این افراد حتی می توانند برای خود منشی و کارمند استخدام کرده و یا شرکت تاسیس کنند.

خدادادی با انتقاد ازعدم برخورد با تکدی گری و سرشاخه ها و باندهای حامی متکدیان در جامعه،گفت: چرا گزارش ها از سوی مسئولان ذی ربط به صورت کارشناسی به مجلس ارایه نمی شود، یعنی آمار و ارقام باید به صورت مستند و هماهنگ شده با نیروی انتظامی، قوه قضاییه و دستگاه های دیگر مطرح نمی شود، بنابراین موارد این چنینی درخصوص افزایش میزان تکدی گری و یا درآمد آنها به طورحتم شرایط جامعه را به لحاظ افزایش آسیب های اجتماعی تهدید می کند؛ ضمن اینکه طرح چنین اخباری نیز افرادرا ترغیب به تکدی گری می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه شهرداری، سازمان بهزیستی و کمیته امداد باید افراد نیازمند را به طوردقیق شناسایی کنند، افزود: باید تکدی گری ازسطح تهران جمع آوری شود، به عنوان مثال درحال حاضر درشهر تبریز افراد مستحق شناسایی شده و با سرشاخه ها و باندها به طور جدی برخورد شده است، البته اینکه درحال حاضرآمار دقیقی از میزان تکدی گری درتهران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در خصوص متکدیان در شهر تهران گفت:‌ برخی متکدیان روزانه بین ۴۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان درآمد دارند و وقتی به آنها شغل دیگری پیشنهاد می‌کنیم، نمی‌پذیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
با نصب بیلبورد به مردم آگاهی بدهید که بهتر است کمک هایشان را به جای متکدیان خیابانی به نیازمندان واقعی اهدا کنند .
تبریز را الگو قرار دهیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل