بازدید 1957

علت غیبت شاه عربستان در اجلاس «گروه ۲۰»

«مجتهد» فعال مشهور توئیتری و افشاگر اخبار محرمانه خاندان آل‎‌سعود علت غیبت شاه عربستان و پسرش در اجلاس سران گروه ۲۰ در هامبورگ را فاش کرد.
کد خبر: ۷۰۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 05 July 2017
«مجتهد» فعال مشهور توئیتری و افشاگر اخبار محرمانه خاندان آل‎‌سعود علت غیبت شاه عربستان و پسرش در اجلاس سران گروه ۲۰ در هامبورگ را فاش کرد.

به گزارش فارس، «مجتهد» فعال سیاسی توئیتری که به افشای اخبار محرمانه و مهم خاندان حاکمه آل سعود معروف است، این بار از علت غیاب «سلمان بن عبدالعزیز» و «محمد بن سلمان» به ترتیب شاه و ولیعهد عربستان پرده برداشت.

مجتهد در صفحه توئیتر خود نوشت: محمد بن سلمان فرزند شاه سعودی به دلیل ترس از کودتا در داخل خاندان آل سعود نمی تواند عربستان را ترک کند و از سوی دیگر ملک سلمان نیز به دلیل وضعیت عقلی که دارد به تنهایی قادر نیست در این اجلاس مهم شرکت کند.

وی در ادامه توئیت خود اعلام کرد که شاه سعودی در پایان ماه رمضان به سرماخوردگی دچار شد و  دربار سلطنتی عربستان پس از هزینه صدها میلیون دلاری مجبور شد سفر به هامبورگ را لغو کند.

این در حالی است که منابع دیپلماتیک عربستان اعلام کردند که شاه سعودی به دلیل بحران قطر، در نشست گروه 20 شرکت نمی‌کند و «محمد الجدعان» وزیر دارایی این کشور به جای ملک سلمان در نشست آلمان در شهر هامبورگ حاضر می‌شود.

با گذشت ساعتی پس از انتشار خبر لغو سفر ملک سلمان به هامبورگ، اشتفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که پادشاه عربستان سعودی در نشست گروه 20 شرکت نخواهد کرد. این مقام آلمانی توضیح بیشتری درباره علت عدم حضور شاه سعودی در نشست ارائه نکرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر