بازدید 3411

اعتراف باند 19 نفره به سرقت 24 ميلياردي

کد خبر: ۷۰۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 05 July 2017
اعضاي باند سارقان حرفه‌اي در دستبرد به خانه‌هاي بالاي شهر 24 ميليارد تومان به جيب زدند. سردسته اين باند، سارق حرفه‌اي بود كه از بازداشتگاه پليس موفق به فرار شده بود.
 
به گزارش جوان، چندي قبل بود كه مردي به اداره پليس رفت و از سرقت ميلياردي در خانه‌اش خبر داد.
 
شاكي در توضيح ماجرا گفت: من تاجر هستم و خانه‌اي بزرگ در يكي از خيابان‌هاي شمالي تهران دارم. چند روز قبل همراه خانواده‌ام براي مسافرت به ویلای خودم  در شمال كشور رفتم. وقتي از مسافرت برگشتيم با صحنه عجيبي روبه‌رو شديم كه حكايت از دستبرد سارقان به خانه‌ام داشت. سارقان در خانه‌ام را تخريب كرده‌بودند و تمامي پول‌ها، دلارها، سكه‌ها و طلاها و ظروف قيمتي‌ام  را كه حدود 100 ميليون تومان قيمت داشت، سرقت كرده بودند.
 
 با طرح اين شكايت، پرونده به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 34 براي شناسايي سارقان در اختيار كارآگاهان پليس‌آگاهي قرار گرفت.  در حالي كه بررسي‌هاي تخصصي نشان مي‌داد، سارقان باند حرفه‌اي هستند كه بدون گذاشتن هيچ ردپايي دست به سرقت مي‌زنند مأموران با چندين شكايت مشابه روبه‌رو شدند كه همگي حكايت از آن داشت سارقان با سرقت از خانه‌هاي بالاي شهر چندين ميليارد تومان به جيب زده‌اند.
 
يكي از شاكيان كه مرد كارخانه‌داري بود، گفت: همراه خانواده‌ام در مسافرت بودم و وقتي به تهران برگشتم ديدم در خانه‌ام تخريب شده و سارقان به خانه‌ام دستبرد زده‌اند.
 
سارقان تمامي اموال با ارزش و طلا و جواهرات‌‌مان را كه 2 ميليارد تومان ارزش داشت، سرقت كرده بودند.  مأموران در ادامه تحقيقات براي شناسايي سارقان با 288 شكايت مشابه روبه‌رو شدند كه طبق گفته شاكيان سارقان 24 ميليارد تومان از خانه‌هاي آنها سرقت كرده‌اند.
 
در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان  افزوده مي‌شد، مأموران در سرقت‌های خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌ها به رد پاي سارق حرفه‌اي و سابقه‌داري رسيدند كه مدتي قبل از بازداشتگاه پليس موفق به فرار شده بود.
 
بررسي‌ها نشان داد، سارق حرفه‌اي كه بهروز نام دارد، مدتي قبل همراه پنج‌زنداني دیگر با تخريب هواكش بازداشتگاه با لباس زنداني از بازداشتگاه پليس به روش فيلم‌هاي هاليوودي موفق به فرار شده است. همچنين مشخص شد، پنج‌نفر از سارقان فراري مدتي بعد شناسايي و دستگير شده‌اند، اما سارق حرفه‌اي هنوز فراري است. در نهايت مأموران در تحقيقات تخصصي موفق شدند، بهروز را در يكي از شهرهاي شرقي ايران كه قصد داشت همراه همسرش از مرز خارج شود، دستگير کنند.
 
متهم در بازجويي‌ها ابتدا منكر سرقت شد، اما وقتي با دلايل و مدارك روبه‌رو شد، به 100 فقره سرقت از خانه‌هاي ويلايي و آپارتمان اعتراف كرد.  وي گفت: ما يك باند 19 نفره شامل 18 مرد و يك زن بوديم. ما معمولاً در تيم‌هاي سه تا چهار نفره اقدام به سرقت از خانه‌هاي بالاي شهر مي‌كرديم و طلاها و سكه‌هاي سرقتي را هم، عضو زن باند به فروش مي‌رساند.
 
ما بيشتر اموال با ارزش و طلا و جواهرات و سنگ‌هاي قيمتي، برليان و عتيقه سرقت مي‌كرديم و بعد از فروش هم پول آن را بين 19 عضو تقسيم مي‌كرديم. اعضاي باند همه با اموال سرقتي وضع مالي خوبي پيدا كردند و من خودم با پول‌هاي سرقتي خودروي خارجي خريدم.
 
وي در بازجويي با شكايت از مالخري گفت: مدتی قبل از خانه‌اي مقداري سنگ‌هاي قيمتي سرقت كرديم، اما وقتي به مالخر داديم، مدعي شد سنگ‌ها ارزش زيادي ندارد و بابت آن چند ميليون به ما داد، اما بعد متوجه شديم، سنگ‌ها ارزش ميلياردي دارد به همين دليل به سراغش رفتيم و خواستيم پول ما را بدهد، اما او تهديد كرد كه ما را به پليس لو مي‌دهد.  پس از اعتراف سر دسته باند مأموران بقيه اعضاي باند را شناسايي و بازداشت كردند. 
 
متهمان همگي مقابل قاضي رستمي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 34 به جرم خود اقرار كردند. متهمان به زودي پس از تكميل تحقيقات در دادگاه محاكمه مي‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی