بازدید 4584

فغانی:خدارا شکرشیلی،پرتغال را بُرد وکسی بما ایراد نگرفت

کد خبر: ۷۰۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 04 July 2017
داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت:جام کنفدراسیون ها ‌آخرین تورنمنت قبل از جام جهانی بود و سعی کردیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

به گزارش تابناک ورزشی، فغانی داور فوتبال در نشست خبری که به منظور حضور موفق داوران ایرانی در جام کنفدراسیون‌ها برگزار شده بود،گفت: سعی می‌کنیم روندمان را حفظ کنیم تا به عنوان دومین نماینده ایران بعد از تیم ملی در جام جهانی حضور داشته باشیم.

وی درمورد استفاده از سیستم ویدئو چک گفت: فیفا نمی‌خواهد مثل رشته‌های والیبال و کشتی به تصمیم‌ها اعتراض کند بلکه خود داوران در این مورد تصمیم می‌گیرند. در واقع سه نفر از بیرون در آرامش صحنه‌های اشتباه داوران در گل‌ها، اخراج‌ها و پنالتی‌های اشتباه را  می بینند و به داوران اطلاع می‌دهند.

داور سرشناس ایرانی گفت: ما نیز از ویدئو چک استقبال کردیم، چون برخی اشتباهات به تیم‌ها صدمه می‌زند مثل بازی فرانسه و ایرلند که فرانسه با گل اشتباه به جام جهانی رسید و یا توپی که به شکم بنگر خورد و من به اشتباه پنالتی گرفتم. مطمئن باشید ویدئوچک از اقتدار داور کم نمی‌کند و حتی به او کمک می‌کند فقط یک مقدار هماهنگی داوران به مشکل برخورد مثل بازی شیلی و پرتغال که من قانع نشدم برای شیلی پنالتی بگیرم و سه داوری که بیرون بودند اعلام کردند که بازی باید ادامه یابد با این حال خدا را شکر شیلی هم برد و بعد از بازی به ما ایرادی نگرفتند. بنابراین از ویدئو چک استقبال شده و فیفا هم می‌خواهد حق کشورها را بدهد.

فغانی درمورد اینکه آیا این سیستم در ایران هم پیاده می‌شود یا خیر؟ گفت: باید مسئولان نظر بدهند. من قضاوتم را می‌کنم و واقعیت این است که از تاج تشکر می‌کنم که سیستم رادیویی را فراهم کردند تا داوران با هم در ارتباط باشند. ویدئو چک هم خوب است اما هزینه سنگینی دارد تا جایی که حتی هند هم برای جام جهانی نوجوانان نتوانسته آن را فراهم کند.

فغانی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه تاچه اندازه قضاوت‌های خوب او تضمین حضور در جام جهانی را می‌دهد، گفت: یاد گرفته‌ام تا اتفاقی صد در صد نیفتد و بلیت بازی‌ها را نگیرم هیچ تضمینی نیست. این اتفاقات برای گذشته بود و ما حتی الان کلاس‌های آموزشی‌مان برای آینده را طراحی کردیم. گذشته گذشته است و اتفاقات خوب آن تضمین حضور در جام جهانی نیست. 

داور فوتبال ایران درباره سیستم جدید پنالتی زدن در پایان بازی‌ها گفت: در نظرسنجی‌ها اینطور عنوان شده بود که تیم‌هایی که اول پنالتی می‌زنند بیشتر برنده هستند هر چند که در این جام این قانون اجرا نشد اما فیفا می‌خواهد قانون رعایت شود و در جام جهانی بعدی سیستم جدید پنالتی زدن اجرا خواهد شد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر