بازدید 4784
۲

قاضی‌عسکر: اعزام حجاج تصمیم نظام است

کد خبر: ۷۰۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 04 July 2017
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت شایعات مربوط به حج ابراهیمی را از دسیسه‌های دشمنان اسلام نام برد و گفت: امسال 86 هزار و پانصد ایرانی به حج تمتع اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده در سال جای 86 هزار و 500 نفر از کشور اعم از شیعه و سنی عازم بیت‌الله الحرام خواهند شد.

وی با بیان اینکه 790 نفر از حجاج ایرانی اهل گیلان هستند، افزود: بسیار خوشحالیم که این مقدار از مردم ولایی و خونگرم گیلان به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه در سازمان حج و زیارت ظرفیت‌های کاروان‌های اعزام حجاج تکمیل‌ شده است گفت: ظرفیت کاروان‌های حج تمتع گیلان تکمیل است و حتی یک عده در رزرو ثبت‌نام‌ شده‌اند که اگر کسی نتوانست اعزام شود، جایگزین شوند.

قاضی‌عسکر افزود: ظرفیت کاروان‌های کل کشور هم تکمیل‌ شده و امیدواریم با مقدماتی که فراهم‌ شده بتوانیم حجی خوب و آرام را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه حجاج باید به آگاهی‌های خود بیفزایند تا بتوانند در این حج نورانی بهره کافی را بگیرند، تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان جلسات آموزشی به شکل سازمان‌یافته‌تری در حال برگزاری است و توقع ما این است که زائران حج بیت‌‌الله‌الحرام در کلاس‌ها حضور گسترده داشته باشند.

قاضی‌عسکر اعزام امسال حجاج ایرانی به حج تمتع را تصمیم نظام دانست و گفت: گاهی مطرح می‌شود که تصمیم گرفته‌ شده مبنی بر اعزام حجاج ایرانی به عربستان از سوی سازمان حج و زیارت بوده که باید عنوان کنیم که تصمیم‌گیری مسائل مهم و حساس در کشور با مسؤولان نظام است.

وی با اذعان به این نکته که حج فریضه بسیار بزرگی است و یقیناً مسؤولان نظام بر آن شده‌اند تا مردم به حج بروند، گفت: سال گذشته نیز مسؤولان نظام در تلاش بودند تا از ایران اعزام حجاج را داشته باشیم اما در مذاکرات اولیه به توافق نرسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: در سال جاری توافقاتی صورت گرفته که از ایران اسلامی اعزام حجاج داشته باشیم و امیدواریم که این توافق عملی شود.

قاضی‌عسکر با اعلام اینکه تمهیدات لازم برای اسکان و امنیت زائران در عربستان اندیشیده شده، افزود: جای هیچ نگرانی نیست و امیدواریم که همه ثبت‌نام کنندگان به حج به‌سلامتی و تحیت کامل بتوانند به حج اعزام شوند و برگردند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت شایعات حوزه حج و زیارت را تکذیب کرد و گفت: آنچه را که ما در شبکه‌های فضای مجازی و گوشه‌کنار می‌بینیم و می‌شنویم قابل‌اعتنا نیست و تحقیقات نشان می‌دهد آنچه در محافل شبکه‌های موبایلی گفته می‌شود تماماً کذب و شایعه است.

وی با غربی خواندن شایعات و ابهامات و کینه‌توزی دشمنان اسلام از وحدت مسلمین در حج، گفت: این شایعات منتشر شده از سوی دشمنان نظام است و سعی می‌کنند تا مسلمانان را از این رویداد بزرگ روی‌گردان کنند و قطعاً این خوابشان تعبیر نخواهد شد چون مردم ما مردم فهیمی هستند و به فضل پروردگار حج را با قدت هر چه تمام‌تر برگزار خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۲
امیدوارم که سالم برگردن
مردم مخالف این تصمیم هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار