بازدید 3660

اختلاف آمار دو نهاد دولتی از قاچاق ته لنجی

کد خبر: ۷۰۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 04 July 2017
در حالی که رئیس کل گمرک ایران، از واردات غیرقانونی ۹ میلیارد دلاری تحت رویه ته لنجی خبر داده، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا این رقم را در حدود ۲.۳ میلیارد دلار اعلام کرده است.

به گزارش تسنیم، روز گذشته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اشاره به رقم 12.6 میلیاردی قاچاق در سال  گذشته اعلام کرد، برآوردها نشان می‌دهد، میزان واردات کالا در سال 95 تحت رویه ته لنجی در حدود 2.3 میلیارد دلار است. همچنین بیش از 60 درصد قاچاق 12.6 میلیارد‌دلاری کشور مربوط به سوءاستفاده از معافیت‌های قانونی و رویه‌های غیرقانونی است.

گفتنی است، براساس شرایط کشور اگر معافیت مربوط به حوزه ملوانی آن‌طور که قانون و آیین‌نامه‌های اتخاذشده مشخص کرده‌اند، اعمال شود، حداکثر 400 میلیون دلار می‌تواند کالا از طریق این رویه وارد کشور شود.

این درحالی است که رئیس کل گمرک ایران در مصاحبه‌ای که در نشریه گمرک منتشر شده، رقم واردات سال گذشته از طریق رویه ته لنجی(به همراه بازارچه های مرزی) 9 میلیارد دلار است.

کرباسیان در مصاحبه مذکور با اشاره به اینکه میزان تخلف صورت گرفته در مبادی رسمی حدود 700 میلیون دلار است، گفته بود: حجم کالاهایی که به صورت رسمی تحت رویه‌های مختلف ته لنجی و بازارچه‌ای وارد میشوند 9 میلیارد دلار است که در آمار به صورت رسمی منظور نمی‌شود.

لازم به ذکر است، در حال حاضر تعداد زیادی از بازارچه‌های مرزی در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند. از بین 31 استان کشور 16 استان، استانهای مرزی محسوب می‌شوند. به عنوان مثال رئیس اتاق بازرگانی، بندرعباس چند ماه قبل گفته بود:  بیش از 50 درصد از بازارچه‌های مرزی هرمزگان تعطیل هستند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها