بازدید 3455

اعطای تسهیلات به شبکه‌های اجتماعی داخلی

کد خبر: ۷۰۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 03 July 2017
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌های کاملی در شورای عالی فضای مجازی انجام دادیم و قرار شد تا شبکه‌هایی که صد درصد بومی هستند اگر تعداد اعضایشان از سه تا پنج میلیون بیشتر شود اجازه انواع و اقسام خدمات مالی و تبلیغاتی را خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه مراسم اجلاس اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه با بیان این که کنگره پستی آسیا و اقیانوسیه از مهمترین اجلاس در حوزه مسائل پستی است، گفت: در این اجلاس مسوولین و سران پستی کشورهای آسیا و اقیانوسیه حضور دارند که قرار است تا روز پنج شنبه (15 تیرماه) که این کنگره ادامه دارد مسائل مهمی را با تشکیل کمیته‌هایی مورد بررسی قرار دهند.

وی در خصوص محورهای برگزاری این اجلاس نیز اظهار کرد: در این اجلاس مولفه‌های روز جهانی از جمله الکترونیکی شدن فعالیت‌ها و خدمات، پست الکترونیک و پست مالی، تجارت مالی که دارای تاثیرگذاری بالایی هستند مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با توجه به این که پست بانک‌ها و پست مالی در حال حاضر در واقع نقش خرده بانکداری را در اقصی نقاط کشور و جهان انجام می‌دهند این مساله از مهمترین موضوعات مورد بحث خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دیدار خود با بشار حسین – دبیر کل اتحادیه جهانی پست – گفت: وی بسیار از همکاری اتحادیه جهانی پست با جمهوری اسلامی استقبال کرد و آمادگی این نهاد را برای ارائه‌ همه گونه خدمات و تسهیلات در داخل کشور و در حوزه بین المللی برای کشور اعلام کرد. همین طور در خصوص مراودات مالی و مرسولات کالایی با دیگر کشورهای جهان اعلام آمادگی کردند.

وی با ابراز امیدواری از همکاری با اتحادیه پستی جهانی و اتحادیه آسیا و اقیانوسیه، ادامه داد: در این اجلاس 32 کشور از کشورهای آسیا و اقیانوسیه حضور دارند که انتظار داریم نتایج خوبی را برای خدمات پستی کشور داشته باشد.

واعظی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مشکلات پیش آمده برای گوشی‌های تلفن چینی در بازار که تداخل شماره گیری دارند نیز گفت: قرار شده است تا مسوولین ما در وزارتخانه به این قضیه رسیدگی کنند و در اسرع وقت نتایج را از طریق روابط عمومی وزارتخانه منعکس کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در خصوص بحث انتقال سرورهای شبکه‌های اجتماعی به داخل کشور نیز توضیح داد: در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی برنامه ریزی‌های کاملی در شورای عالی فضای مجازی انجام دادیم و قرار شد تا شبکه‌هایی که صد درصد بومی هستند اگر تعداد اعضایشان از سه تا پنج میلیون بیشتر شود ما اجازه انواع و اقسام خدمات مالی و تبلیغاتی را خواهیم داد، اما شبکه‌های خارجی در این حوزه اگر می‌خواهند تسهیلاتی را دریافت کنند باید خودشان را با مصوبات دولت در این خصوص وفق دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار