بازدید 5329

وحشت رژیم صهیونیستی از حضور ایران در سوریه

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل خواستار برکناری رئیس‌جمهور سوریه است، گفت نباید اجازه داد ایران و حزب‌الله در سوریه حضور داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 02 July 2017
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل خواستار برکناری رئیس‌جمهور سوریه است، گفت نباید اجازه داد ایران و حزب‌الله در سوریه حضور داشته باشند.

به گزارش فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت تل‌آویو تنها آتش‌بسی را در سوریه می‌پذیرد که به برکناری «بشار اسد» رئیس‌جمهور کنونی این کشور منجر شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، لیبرمن که در مرکز ارتش اسرائیل در تل‌آویو در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با اشاره به برخورد چند راکت به جولان اشغالی و حملات اسرائیل به مواضع ارتش سوریه، گفت: «تصمیمی برای ورود به درگیری نداریم، اما به همسایگان خود توصیه می‌کنیم ما را نیازمایند.»

وی هرچند تصریح کرد که خمپاره‌های فرود آمده در جولان نتیجه درگیری‌های داخلی سوریه بوده‌اند، اما گفت اسرائیل «هیچ‌گونه سرایت درگیری به اراضی خود را تحمل نخواهد کرد.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت هرچند احتمال بروز جنگ اندک است، اما بروز یک اشتباه در نقاط مرزی می‌تواند به درگیری منجر شود.

در روزهای گذشته ارتش اسرائیل چند بار به بهانه مقابله با سرایت درگیری‌های سوریه به جولان، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

لیبرمن امروز در بخش دیگری از صحبت‌هایش برکناری اسد از قدرت را خواستار شد و دلیل این خواسته را نیز اتحاد وی با ایران و حزب‌الله عنوان کرد.

وی گفت معارضین سوری «دوست ما نیستند... اما نمی‌توانیم اجازه دهیم فردی مثل اسد که مردم خودش را می‌کشد و علیه آن‌ها از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند، در قدرت بماند. حضور اسد در قدرت در راستای منافع امنیتی ما نیست. تا زمانی که او در قدرت است، ایران و حزب‌الله در سوریه خواهند بود.»

او مدعی شد که اسرائیل در جنگ سوریه طرفدار هیچ گروهی نیست، اما خطوط قرمزی از جمله انتقال تسلیحات دقیق به حزب‌الله دارد که در صورت نقض آن‌‌ها، وارد عمل می‌شود.

لیبرمن گفت: «ما حضور ایران در مرزهایمان را تحمل نکرده و به اقدام علیه آن ادامه خواهیم داد.»

در چند سالی که از درگیری در سوریه می‌گذرد، اسرائیل بارها مناطق مختلفی از این کشور را به بهانه جلوگیری از انتقال موشک‌های دقیق به حزب‌الله لبنان، هدف حمله قرار داده است.

وزیر جنگ اسرائیل در مورد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر ایجاد کارخانه‌های زیرزمینی تولید موشک در لبنان هم گفت تل‌آویو «هرآنچه لازم باشد» در این رابطه انجام می‌دهد.

وی افزود: «ما همه چیز را جدی می‌گیریم. مطمئنا از این گزارش‌ها مطلعیم و هرآنچه لازم باشد، انجام می‌دهیم. این پدیده‌ای قابل توجه است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. تسلیحات دقیقی مانند این موشک‌ها، یک چالش هستند. در مقایسه با جنگ‌های پیشین، آن‌ها [با چنین موشک‌هایی] عمق اراضی اسرائیل را هدف قرار می‌دهند.»

لیبرمن مدعی شد که اسرائیل در مقایسه با زمان جنگ ۳۳ روزه با لبنان در سال ۲۰۰۶، از لحاظ نظامی فاصله بیشتری با حزب‌الله ایجاد کرده و می‌داند که در صورت وقوع جنگ، باید چه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی