بازدید 5143

تلاش بی سروصدای دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ

رسانه‌ها از تلاش بی سرو صدای قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا برای ارائه طرح استیضاح ترامپ خبر می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 02 July 2017
رسانه‌ها از تلاش بی سرو صدای قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا برای ارائه طرح استیضاح ترامپ خبر می‌دهند.

به گزارش تسنیم، نشریه ‌«هیل» در خبری نوشت که چهار قانونگذار دیگر از حزب دموکرات آمریکا به دنبال حملات توئیتری اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به «میکا برژینسکی» مجری شبکه خبری «ام اس ان بی سی، حمایت خود را از طرح پیگیری استیضاح ترامپ اعلام کردند.

پایگاه خبری «یاهو نیوز» روز شنبه گزارش داد که در حال حاضر 25 قانونگذار دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در حال کار روی طرح استیضاح ترامپ هستند.
کار روی این طرح از آوریل سال جاری میلادی شروع شده است و پشتیبان اصلی این طرح علیه ترامپ، «جمی راسکین» دموکرات ایالت «مریلند» است.

این طرح دموکرات ها با هدف ایجاد یک کمیسیون نظارتی در کنگره آمریکا ارائه شده است و این کمیسیون می تواند با سلب صلاحیت ریاست از ترامپ، زمینه را برای حذف او از کاخ سفید تحت ماده 25 قانون اساسی آمریکا فراهم کند.

ماده 25 قانون اساسی آمریکا اجازه تشکیل یک نهاد مستقل و جداگانه دیگر برای برکنار کردن رئیس جمهور این کشور را بر اساس بررسی ظرفیت های ذهنی و فیزیکی می دهد. این ماده در سال 1967 میلادی و بعد از ترور «جان اف کندی» ایجاد شد اما در حال حاضر، دموکرات های مجلس نمایندگان می گویند که توئیت های خودسرانه و بی هدف ترامپ نشان دهنده این است که او از نظر ذهنی صلاحیت ریاست در کاخ سفید را ندارد.

کمیسیون نظارتی که بر اساس ماده 25 قانون اساسی تشکیل می شود،‌ متشکل از اعضای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و همچنین 4 روانپزشک و 4 پزشک خواهد بود.

کنگره آمریکا باید تشکیل این کمیسیون نظارتی را تصویب کند تا این کمیسیون بتواند عدم صلاحیت ترامپ به لحاظ ذهنی و یا جسمی را از طریق بررسی های خود تعیین کند.

راسکین بعد از توئیت های توهین آمیز اخیر ترامپ به مجری شبکه ام اس ان بی سی، با ارسال ایمیلی به همکاران خود در کنگره، از آنها خواست تا از طرح پیشنهادی او برای استیضاح ترامپ حمایت کنند.

راسکین در گف‌وگو با «یاهو نیوز» گفت که توئیت های رئیس جمهور آمریکا حاکی از بی ثباتی او است و همین بی ثباتی ترامپ را برای ریاست در کاخ سفید فاقد صلاحیت می کند.

راسکین افزود: من فرض می کنم که هر انسانی این اجازه را دارد که یک یا دو بار توئیت های مغشوش و گمراه کننده داشته باشد اما موضوع این است که اگر شما شاهد یک الگوی ثابت از این رفتار باشید، این نشان می دهد که مشکلی جدی وجود دارد.

حامی اصلی طرح استیضاح از ترامپ ضمن هشدار درباره اینکه بی ثباتی ترامپ در کاخ سفید روز به روز وخیم تر خواهد شد، گفت: سوالی که وجود دارد، این است که از حالا به بعد مقصد ما در طول 6 ماه، 12 ماه و 18 ماه بعدی کجاست؟ ریاست جمهوری به شدت برای کسانی که قوی ترین وضعیت سلامت روانی را دارند، استرس آور است. (چه برسد به ترامپ با این وضعیت بی ثباتی). ما باید آماده همه احتمالات باشیم.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که ترامپ در توئیت های اخیر خود، چهره و بهره هوشی مجری شبکه خبری ام اس ان بی سی را مورد اهانت قرار داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر