بازدید 4863

فرایند آزادسازی موصل از نظر محسن رضایی

خلافت خودخوانده داعش در موصل سقوط کرد اما حوادث و تحولات زیادی در عراق پساداعش در حال وقوع است که محسن رضایی نیز در یادداشت خود به آن اشاره کرده است؛ از جمله مسئله رفراندوم اقلیم کردستان عراق که می تواند به یک کانون بحران جدید در عراق و خاورمیانه تبدیل شود.
کد خبر: ۷۰۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 01 July 2017
موصل شهری است که در ژوئن 2014 به تصرف گروه تروریستی داعش درآمد. روز ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ نیز به فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق عملیات آزادسازی موصل برای سیطره داعش آغاز شد.سرانجام پس از ماه ها مبارزه مجاهدان عراقی سرانجام این شهر آزاد شد.

به گزارش تابناک، در همین رابطه، بسیاری از تحلیل گران معتقد بودند که کار داعش به این زودی تمام نخواهد شد. با این تحلیل گران و کارشناسانی نیز بودند که روند شکست داعش را تشخیص داده بودند و از شکست این گروه تروریستی در عراق خبر داده بودند.

در همین رابطه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آبان 95 در یادداشتی نوشت؛ «کار داعش تمام شده است مگر اینکه آمریکایی ها بخواهند دست به کارهای غیرعقلانی بزنند. ما نگران حوادث جدیدِ بعد از نابودی داعش هستیم».

خلافت خودخوانده داعش در موصل سقوط کرد اما حوادث و تحولات زیادی در عراق پساداعش در حال وقوع است که محسن رضایی نیز در یادداشت خود به آن اشاره کرده است؛ از جمله مسئله رفراندوم اقلیم کردستان عراق که می تواند به یک کانون بحران جدید در عراق و خاورمیانه تبدیل شود.

نتیجه تصویری برای محسن رضایی موصل

در همین رابطه، کرم رضا پیریایی نیز در در یادداشتی پیرامون پیش بینی محسن رضایی نوشت:« سیزده آبان نود و پنج دکتر محسن رضایی، پیش بینی را که ماه ها قبل از آن هم مطرح کرده بود با تأکید بیشتری که در رسانه‌های مختلف تیتر غالب بود تکرار کرد که :«داعش تمام شده است » و حالا این پیش بینی که روزی برای مردم دنیا سهل الوقوع نبود تبدیل به یک واقعیت و یک خبر شده است». 

پیریایی در ادامه افزود؛ «مبنای این پیش بینی درست از سوی پر افتخار ترین فرمانده نظامی سده های اخیر کشور، علاوه بر تجارب کلان او در عملیات نظامی و امنیتی تاریخ انقلاب اسلامی، اطمینان قاطع به مواضع و رهبری مدبرانه امام خامنه‌ای و شناختی که از پارادایم مقاومتی که به محوریت مولفه های فرهنگی، سیاسی و نظامی انقلاب اسلامی و مستشاران درجه یک نظامی جهان بویژه سرلشگر قاسم سلیمانی دارد، است».
 
این فعال سیاسی به ماجرای دست نوشته های شهید حسن باقری از گفته های فرمانده هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و نوشت؛ «در دست‌نوشته‌های شهید حسن باقری نیز که موضوعش تحلیل ها و پیش بینی های آقا محسن است مباحثی راجع به آینده انقلاب اسلامی و مواجهه انقلاب با آمریکا و اولویت‌ برنامه‌ریزی کلان در امور اقتصادی دیده می شود که ناشی از تمرکز واقع بینانه و متعهدانه اوست. که حتی در پی این توجه و دقت، تغییر رشته می دهد و رشته ای را در دانشگاه ادامه می دهد که در متن پیش بینی هایش، اولویت آینده کشور و انقلاب است».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار