بازدید 1802

هشدار دولت انگلیس درباره ادامه بن‌بست سیاسی در ایرلند شمالی

وزیر امور ایرلند شمالی در دولت بریتانیا معتقد است دستیابی به توافق تقسیم قدرت در این منطقه همچنان ممکن است اما دوره بن‌بست سیاسی نمی‌تواند بیش از این ادامه یابد.
کد خبر: ۷۰۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 01 July 2017
وزیر امور ایرلند شمالی در دولت بریتانیا معتقد است دستیابی به توافق تقسیم قدرت در این منطقه همچنان ممکن است اما دوره بن‌بست سیاسی نمی‌تواند بیش از این ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت بریتانیا به سیاستمداران ایرلند شمالی چند روز دیگر فرصت داده تا بن‌بست کنونی پایان دهند و دولت تشکیل شود. جیمز بروکنشایر، وزیر امور ایرلند شمالی در دولت بریتانیا می‌گوید که دوشنبه به پارلمان انگلیس می‌رود تا گام‌های آتی مشخص شود.

  

او به بی‌بی‌سی گفت: همچنان معتقدم که دستیابی به توافق ممکن است اما مدت‌هاست در شرایطی به سر می‌بریم که سیاستمداران ایرلند شمالی قادر به تصمیم‌گیری نیستند. این وضعیت نمی‌تواند بیش از این ادامه پیدا کند.

در همین حال حزب ناسیونالیست ایرلند موسوم به "شین فین" از نخست‌وزیران بریتانیا و جمهوری ایرلند خواست تا مستقیما در مذاکرات میان احزاب این منطقه که برای تشکیل دولت اشتراکی تقلا می‌کنند، مداخله کنند.

یکی از قانونگذاران شین فین به بی‌بی‌سی گفت، دولت بریتانیا باید به آنچه او "رویکرد حزبی" خواند پایان دهد و ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس و لئو وردکار، نخست‌وزیر جمهوری ایرلند مستقیما مداخله کنند.

دولت بریتانیا تا دوشنبه به حزب شین فین و حزب اتحادطلب دموکراتیک مهلت داده تا دولت محلی را تشکیل دهند. چنانچه آنها به توافق نرسند، لندن اختیار بیشتری برای تصمیم‌گیری درباره ایرلند شمالی به دست می‌آورد. یکی از تصمیم‌های احتمالی برگزاری انتخابات پارلمانی دیگری برای ایرلند شمالی است و یا اینکه به طرفین فرصت بیشتری برای مذاکرات داده شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر