شرکت اسپانیایی «تله پیتزا» یکی از بزرگترین شرکت های فروش پیتزا در دنیا به حساب می آید که به تازگی نیز فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است. تله پیتزا که در سال 1987 تاسیس شده و در 22 کشور جهان فعالیت دارد که ایران نیز به این کشورها اضافه شده است. شرکت توسعه صنایع غذایی هرمس، نمایندگی رسمی این برند در ایران، در روز چهارشنبه هفتم تیرماه 1396 میزبان مدیران اسپانیایی و ایرانی تله پیتزا از جمله پابلو جوانتگوئی رئیس تلهپیتزا ، پرفسور جورجیو میناردی رئیس بخش بینالملل، کارکنان سفارت اسپانیا در ایران و گروه کثیری از علاقه مندان به این برند بود.
در مراسم افتتاحیه تله پیتزا در ایران پرفسور جورجیو میناردی، رئیس بخش بینالملل تلهپیتزا با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم، گفت: گروه تلهپیتزا بیش از یک سال است که در حال انجام امور همکاری در ایران است و ما بابت شروع این همکاری بسیار خرسند هستیم. تلهپیتزا به عنوان یک برند بینالمللی در بیش از 22 کشور جهان شناختهشده است و ما بسیار خوشحالیم که اولین شرکت بینالمللی در زمینهی فستفود هستیم که در ایران حضور داریم. باید بگویم که مسیر سختی را پشت سر گذاشته ایم. چون هم باید تمام مواد اولیهمان را همین جا تهیه میکردیم و هم تمام افرادی را که در تلهپیتزا مشغول به کار بودند را آموزش میدادیم. تمام این کارها برای یک هدف بود و آن ایجاد شادی برای تمام گروه های سنی از جمله کودکان، جوانان و سالمندان که امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.
در ادامه پابلو جوانتگوئی رئیس تلهپیتزا نیز در مورد این برند و چگونگی حضور این شرکت در ایران، صحبت کرد. رئیس تلهپیتزا با اشاره به سابقهی 30 ساله این شرکت گفت: این باعث افتخار ماست که اولین شرکت بینالمللی فستفود در ایران هستیم. ایران کشور بسیار مهمی برای شرکت تله پیتزا است؛ چراکه هم جمعیت بسیار بالایی (بیش از 80 میلیون نفر) دارد و هم اینکه بیش از 60 درصد جمعیت ایران زیر سن 35 سال هستند. ما بر این باور هستیم که در سالهای آینده حضور گستردهای در شهرهای ایران، خواهیم داشت. هدف ما در تلهپیتزا این است که تکنولوژی و فناوری تلهپیتزا اسپانیا را به ایران بیاوریم و هر روز شما را شگفتزده کنیم.
عضو هیئت مدیره شرکت توسعه صنایع غذایی هرمس به عنوان نماینده شرکت تله پیتزا در ایران از دیگر سخنران این مراسم بود. ایشان با اشاره به اینکه تله پیتزا شرکتی بزرگ و در حال توسعه است و بیش از 1700 شعبه در دنیا دارد، افزود: این برند معتبر قصد دارد حدود 200 رستوران دیگر به مجموعه رستورانهای تله پیتزا در کل دنیا، اضافه کند.
وی گفت: ما با توجه به ارتباطاتی که با آنها داشتیم ترغیب شان کردیم تا برای این کار بزرگ به ایران بیایند. با پیگیری های ما، مدیران شرکت پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیدند که بستر مناسبی برای فعالیت غذایی آماده است. کارشناسان شرکت بعد از بازدیدهایی که از روند فعالیت ما و پرسنل ما به عمل آوردند تاییدیه خود را جهت حضور تله پیتزا در ایران صادر کردند. این همکاری از یک سال پیش شروع شده و قرارداد آن امضا شده است. برای دورههای مختلف؛ ازجمله IT و آموزش در فروشگاه، حدود 10 نفر نیرو برای کسب دانش مورد نیاز به کشور اعزام شدند تا آموزش های لازم را ببینند.
مدیر نمایندگی تله پیتزا در مورد قوانین تله پیتزا، اظهار داشت: از جمله قوانینی که وجود داشت تست های متفاوتی بود که باید نیروهای ما در آن نمره قبولی می گرفتند که شاید به 100-150 مرتبه در روز می رسید. تست هایی که با آموزش در حین کار همراه بود، کاری که بعضا هر روز طی چند مرحله انجام می شد.
تحویل غذا درکمتر از 30 دقیقه توسط تله پیتزا
این عضو هیئت مدیره شرکت هرمس با اشاره به سرویس دهی مناسب به مشتریان، بزرگترین هدف خود را تحویل غذا درب منزل مشتریان به صورت قوی دانست. وی افزود: این سرویس باید به اندازه ای قوی باشد که سفارش غذا کمتر از 30 دقیقه در اختیار سفارش دهنده قرار گیرد. این مهم با حضور گروه بزرگی از همکاران ورزیده محقق می شود. گروه بزرگی که در میانه راه به 1700 نفر نیرو در 8 مجموعهی تولیدی خواهد رسید. این یعنی یک اشتغال زایی قابل توجه در صنعت غذایی کشور محسوب می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: ما در اینجا امکاناتی را ایجاد کرده ایم که قابلیت پشتیبانی تا 30 فروشگاه را دارد. همزمان با این فعالیت به دنبال فضایی برای راه اندازی کارخانهای برای پشیبانی 200 رستوران هستیم. ما با این کار، به دنبال رسیدن به دو هدف همزمان هستیم. یکی تامین مواد اولیه مصرفی خودمان و دیگری که بسیار به آن توجه داریم ایجاد اشتغال است. راهاندازی این کارخانه نزدیک به 150 شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد. شما اگر بخواهید یک پتروشیمی راه اندازی کنید، باید حدود 600-700 میلیون دلار سرمایهگذاری کنید که شاید بتوانید 1500 الی 2000 نفر را به کار بگیرید اما اینجا شما با کمترین سرمایه بیشترین شغل را ایجاد می کنید. مطمین باشید طی چند سال آینده نزدیک به 200 شعبه خواهیم داشت که به طور مستقیم و غیرمستقیم نزدیک به 5 هزار نفر شغل، ایجاد می کند.
هدف ما ارائه غذای سالم با بهترین کیفیت به مشتری است.
این عضو هیئت مدیره شرکت هرمس، افزود: ما درتلهپیتزا سعی داریم از تولید گوشت تا تولید فرآورده های آن همه چیز را کنترل و تحت نظارت داشته باشیم. خودمان انتخاب می کنیم تا سالمترین ها را استفاده کنیم. تمرکز ما روی سوسیس و کالباس به هیچ عنوان نمی باشد و این مواد جایی در سبد مصرفی مواد اولیه ما ندارد. تله پیتزا هر ماه طبق ذائقهسنجی که انجام میدهد با مواد اولیه و نانهای متفاوت حداقل دو مدل پیتزا به منوی خود، اضافه میکند.
حضور سرآشپز اسپانیایی در تله پیتزا
وی در مورد نقاط قوت این برند در ایران گفت: در حال حاضر 5 نفر از تلهپیتزا (اسپانیایی) نظارت مستقیم بر فعالیت ما دارند. یک مدیر ناظر از طرف شرکت تله پیتزا به مدت یکسال در ایران بر تمامی مراحل کار نظارت خواهد داشت. یکی از ویژگی های تله پیتزا حضور سرآشپز اسپانیایی در آشپزخانه آن است.
تا 3 ماه آینده با اپلیکیشن تله پیتزا
ایشان در پایان اظهار داشت: راهاندازی اپلیکیشن تله پیتزا یکی از برنامههای آینده ماست. ما در حال ترجمه اپلیکیشن شرکت اصلی تله پیتزا هستیم و در تلاش هستیم این اپلیکیشن را 3 ماه دیگر به کاربران ارائه نماییم.