بازدید 3065

وعده بهزیستی به خانوارهای دارای دو فرد معلول

کد خبر: ۷۰۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 30 June 2017
بنابر اظهارات رئیس سازمان بهزیستی کشور تا پایان سال 97 تمامی خانوارهای دارای 2 معلول صاحب مسکن می‌شوند.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه 11 هزار خانوار در کشور دارای دو معلول هستند، گفت: درحال حاضر 43 هزار مسکن برای معلولان در دست احداث است که بین ٢٠ تا ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال جاری برای نخستین بار توانستیم ردیف بودجه برای این منظور بگیریم.

وی در ادامه افزود: از ١١ هزار خانوار دارای دو معلول تاکنون به حدود ٢٩٠٠ خانوار، مسکن واگذار شده است و پیش بینی می‌کنم تا پایان سال جاری به چهار هزار خانوار دارای دو معلول مسکن واگذار شود و سایرین تا پایان سال 97 صاحب مسکن شوند.

به گفته بندپی، برای خانوارهای دارای دو معلول در مناطق شهری 150 میلیون ریال از طریق بنیاد مستضعفان، ١٠٠ میلیون ریال از طریق سازمان بهزیستی و 50 میلیون ریال هم از سوی خیرین مسکن ساز تامین مالی می شود.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص ساخت مسکن ویژه خانوارهای دارای دو معلول در مناطق روستایی نیز گفت: برای این منظور ١٠٠ میلیون ریال بنیاد مستضعفان،٨٠ میلیون ریال سازمان بهزیستی و ٢٠ میلیون ریال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین مالی را بعهده دارند.

وی در ادامه با تاکید برآنکه هر خانواری که دارای دو فرزند معلول است و به هر علتی تاکنون ثبت نام نکرده اند می توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی برای ثبت نام اقدام کنند گفت: لایحه مساعدت های اجتماعی هنوز به مجلس نرفته اما سیاست سازمان بهزیستی تخصیص مسکن به خانوارهای دارای معلول است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار