بازدید 2193

نقش ولیعهد امارات در نقشه ترور ملک عبدالله

یکی از فرزندان معمر القذافی حاکم سابق لیبی، از دست داشتن افراد نزدیک به ولیعهد ابوظبی در طرح توطئه برای ترور ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان در زمان ولایتعهدی، پرده برداشت.
کد خبر: ۷۰۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 28 June 2017
یکی از فرزندان معمر القذافی حاکم سابق لیبی، از دست داشتن افراد نزدیک به ولیعهد ابوظبی در طرح توطئه برای ترور ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان در زمان ولایتعهدی، پرده برداشت.

به گزارش تسنیم، هافینگتون پست عربی به نقل از میدل ایست آی از توطئه ای با مدیریت یک فرد نزدیک به محمد بن زاید، ولی عهد أبوظبی و حاکم فعلی امارات برای ترور ولیعهد عربستان به دست یک گروه لیبیایی پرده برداشت.

هافینگتون پست عربی در ادامه مطلب نوشت، هنوز یک هفته از اتهامات عادل الجبیر وزیر خارجه قطر علی قطر و متهم کردن آن به تلاش برای ترور ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان سعودی در دوران ولایتعهدی وی به دست یک گروه لیبیایی نگذشته است که میدل ایست آی در گزارشی به نقل از فرزند معمر القذافی به شکل غیرمنتظره ای اعلام کرد متهم اصلی این ماجرا روابط تنگاتنگی با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی داشته است.

به نوشته هافینگتون پست عربی، پایگاه انگلیسی میدل ایست آی روز سه شنبه 27 ژوئن 2017 در توضیح این ماجرا نوشت ساعدی القذافی فرزند معمر القذافی چند سال پیش اعلام کرد جاسوس لیبیایی که در توطئه نافرجام برای قتل ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان نقش داشت، با ولی عهد ابو ظبی روابط تنگاتنگی داشته است.

عادل الجبیر وزیر خارجه قطر چند روز پیش اعلام کرد شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در سال 2003، با همکاری رئیس جمهور سابق لیبی برای قتل ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان در زمان ولایتعهدی وی برنامه ریزی کرده بود، اما پس از انتشار این مطالب در پایگاه میدل ایست آی به نقل از فرزند قذافی، ادعاهای الجبیر نقش بر آب شد.

الجبیر در گفتگو با شبکه العربیه گفته بود در چارچوب تروریسم تحت حمایت قطر، به نقش این کشور در توطئه قذافی برای ترور پادشاه سابق عربستان در مکه (مکرمه) پی بردیم.

ساعدی القذافی در ادامه سخنان خود افزود محمد اسماعیل سرهنگ سازمان اطلاعات نظامی لیبی، موسی کوسا وزیر خارجۀ سابق لیبیایی و عبدالرحمان العمودی از رهبران مسلمانان آمریکا که هم اکنون حکم 25 سال زندان خود را به اتهام دست داشتن در طرح ترور می گذراند، بر این طرح ترور نظارت داشتند.

توطئه کنندگان برای ترور ملک عبدالله با شلیک موشک به کاروان حامل وی برنامه ریزی می کردند. اسماعیل چه از نظر جذب عوامل احتمالی قتل یا تسهیل پرداخت پول به ناراضی های سعودی مقیم لندن برای شرکت در این توطئه، نقشی محوری در این طرح توطئه داشت.

به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ساعدی القذافی در مصاحبه سال 2014 خود اعلام کرده بود اسماعیل از دوستان نزدیک محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی بود که شماره تلفن مستقیم وی را در اختیار داشت و پس از سقوط حکومت قذافی در سال 2011 نیز به وی تابعیت امارات داده شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر