بازدید 33998

با حکم شفاهی ميترا حجار ممنوع‌‌التصوير شد

کد خبر: ۷۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۴ 31 October 2009
روزنامه تهران امروز نوشت:

«ميترا حجار» در آخرين پروژه سينمايي خود در فيلم سينمايي «آناهيتا» به‌کارگرداني «عزيز الله حميد نژاد» بعد از بازگشت از هاليوود به ايفاي نقش پرداخت. «حميد نژاد» درباره ممنوع التصویر شدن حجار گفت: «تا جايي که مطلع هستم ايشان ممنوع‌‌‌التصوير نيستند.»


یک منبع آگاه در معاونت سينمايي ارشاد درباره حکم شفاهي ممنوع‌‌‌التصوير شدن «ميترا حجار» مي‌گويد: «اين بازيگر در هاليوود بدون‌حجاب در فيلم‌هايي بازي کرد و به ايران بازمي‌گردد و در فيلم‌ها با حجاب بازي مي‌کند اين‌ترويج بي‌حجابي مي‌تواند محسوب شود و از اين‌رو حراست وزارت ارشاد وي را ممنوع‌‌‌التصوير اعلام کرده است.»


روابط عمومي معاونت سينمايي ارشاد نيز درباره اين خبر اعلام کرد: «هنوز هيچ خبري از حراست وزارت ارشاد و روابط عمومي به معاونت سينمايي اعلام نشده است.» داداش‌پور، مديرکل حوزه وزارتي وزارتخانه ارشاد درباره اين خبر گفت: «خبري در اين‌باره نشنيده‌ام.»


وضعيت مشابه «ميترا حجار» و «گلشيفته فراهاني» اين شبهه را ايجاد مي‌کند که سياست يک‌بام و دو هوا در معاونت سينمايي ارشاد باب شده است.


جواد شمقدري معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص وضعيت بازيگران و كارگردانان ايراني خارج از كشور معتقد است: «از نظر معاونت سينمايي كسي كه در خارج از كشور جلوي دوربين رفته و در يك فيلم خارجي بازي كرده و الان مي‌خواهد در ايران بازي كند، مشكلي ندارد ولي اگر اقدامي از نظر دستگا‌‌ه‌هاي ديگر جرم تلقي شود در حوزه كاري ما نيست.»


با تمام اينها علاوه بر فيلم «آناهيتا» قرارداد «ميترا حجار» با پروژه «کمال تبريزي»، سريال «روزگار کهن» به‌دليل رعايت نکردن قوانين جمهوري اسلامي در جشنواره‌هاي جهاني، فسخ خواهد شد.


«ميترا حجار» ژوئن 2007 در زمان اکران «زمستان است» در جشنواره فيلم لس‌آنجلس شرکت کرد و همين کار يکي از دلايل مخالفت با حضور او در سريال «سرزمين کهن» است.


شنيده‌ها حاکي است اين بازيگر در اين پروژه با دريافت رقمي بالا قرارداد امضا کرده اما به دليل حضور مغاير با شئون اسلامي در جشنواره‌ها و فيلم‌هاي سينمايي در خارج از کشور، از بازي «حجار» در اين مجموعه تلويزيوني ممانعت به‌عمل خواهد آمد و قرارداد او فسخ خواهد شد.


اين بازيگر سينما که پس از سه سال به ايران بازگشته و در زمان سکونتش در آمريکا در يکي از اپيزودهاي مجموعه تلويزيوني «اسميت» به کارگرداني «کريستوفر چالاک» در نقش دختري به نام «سوري» بازي کرد که اطلاعات کامل اين فيلم در سايت‌هاي‌ معتبر سينمايي IMDB منتشر شده است.


حال با شواهد و مدارک شفاهي و مکتوب موجود اين سوال پيش مي‌آيد که چگونه بازيگري ممنوع‌‌ از کار يا ممنوع‌التصوير يا ممنوع‌‌الخروج است و بايد از طريق نقل شفاهي متوجه محرومیت خود به‌هر دليلي شود؟ به نظر مي‌رسد شاه‌کليد بدون مانع بودن فعالیت برخي بازيگران مهاجر هاليوود و محروم شدن «معتمد آريا» و «پناهي» و «مير طهماسب» از کار و نیز ماجراي «ميترا حجار» در دست حراست وزارت ارشاد باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۰
مگر از حجاب چيزي باقي مانده است؟
بالاخره "روزگارکهن" یا " سرزمین کهن "؟
جناب تابناك اين موضوع اصلي تر است يا تقويت توهم تقلب توسط جنابعالي؟ ميخواهيد بگيد ما روشنفكريم ولي داريد از متن مردم خودتون را بيشتر جدا ميكنيد.
مگه دو تا بازيگر بي اخلاق به فرض ممنوع التصوير بشن چه اتفاقي براي متن مردم مي افته جز اين كه عموم مردم با اين بي اخلاقي ها مخالفن؟
از قدیم الایام گفته اند: «میمون هر چه زشتتره بازیش بیشتره» آخه یکی پیدا نمیشه به این دو تا بگه زشتتر از شما پیدا نشد بره شما رفتید؟!! آبروی هر چی دختر ایرانی بردید!!!
نکنه انتظار دارید ممنوع التصویر هم نشن؟ سیاست یک بام و دو هوا برای اونها صدق می کنه که اونجا شاید برن فیلم گرل نکست دور 2 رو بخوان بازی کنن بعد بیان اینجا بشن حاجیه خانوم تازه از مکه برگشته!!
این منابع آگاه اسم ندارند ؟؟؟

وزیر ارشاد میگه : گلشیفته فراهنی می تواند به ایران بیاید و بازی کند

مقام آگاه می گوید : میترا حجار ممنوع التصویر است

دم خروس رو باور کنیم یا قسم عباس رو ؟؟؟
حقشه .
اصل رعایت قوانین و شئون اسلامی در چارچوب مرزهای ایران میباشد.در قانون اساسی ذکر نشده که شهروند ایرانی در خاک کشورهای دیگر نیز ملزم به حفظ و اجرای قوانینی باشد که در خاک ایران باید رعایت شود.
من کاری به اجباری یا اختیاری بودن حجاب ندارم ولی تاینکه بازیگری جایی بی حجاب باشد و بعد همان بازیگر با حجاب بازی کند مخصوصا اگر نقشی مثبت مذهبی مثل نقش باران کوثری در سریال صاحب دلان باشد.. این باعث رواج بی اعتقادی و سبک شمردن حجاب می شود. البته اگر نقشهای منفی از قبیل ... به اینها داده شود خوب باز قابل قبول است
عکسای بسیار بسیار ..... تو آمریکاهمینت الانم تو سایتها هست چطور توقع دارین ایشون مجوز بازی داشته باشن
بگیرینش نزارین فرار کنه-غلط کرده رفته جلوی دوربین خارج.مگه داخل چشه
به کسی چه ربطی داره خارج از ایران چه کرده
کار به جايي رسيده که شمقدري هم (که علم ايشان از هنر بر همگان ثابت شده) نظر دو پهلو ميدهد !!!
محرومیت ایشان کار درستی است.والا از فردا همه بازیگران زن برای معروفیت بیشتر همین کار را تکرار می کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار