بازدید 4878

تحریم‌های عربی گردشگری قطر را از رونق انداخت

تحریم وضع شده از سوی ۴ کشور عربی علیه قطر به اتهام حمایت دوحه از تروریزم، موجب شده تا بخش گردشگری این کشور با مشکل جدی مواجه شود.
کد خبر: ۷۰۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۸ 28 June 2017
تحریم وضع شده از سوی ۴ کشور عربی علیه قطر به اتهام حمایت دوحه از تروریزم، موجب شده تا بخش گردشگری این کشور با مشکل جدی مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تحریم وضع شده از سوی 4 کشور عربی علیه قطر به اتهام حمایت دوحه از تروریزم، موجب شده تا بخش گردشگری این کشور با مشکل جدی مواجه شود و هتل های شهر دوحه که معمولا در تعطیلات عید فطر مملو از مسافر می شدند، شاهد کاهش شدید تعداد مسافر باشند.

تحقیق رویترز از 5 هتل اصلی دوحه نشان می دهد که رقم متوسط اقامت در اتاق های این هتل ها در روز ابتدایی تعطیلات عید فطر یعنی یکشنبه حدود 57 درصد بوده است. یکی از کارکنان یک هتل 5 ستاره در دوحه گفت: «اتاق های ما همیشه پر بودند از سعودی ها و بحرینی ها. اما امسال اینطور نیست.»

ویل هورتون، تحلیلگر صنعت هوانوردی برآورد کرد که فرودگاه بین المللی حمد، یکی از شلوغ ترین فرودگاه های خاورمیانه، در اوایل جولای، تنها 76 درصد از تعداد پروازهایی را که در مدت مشابه سال قبل جابجا می کرد، جا بجا کند که به معنای کاهش حدود 27 هزار مسافر در روز است.

مدیریت این فرودگاه به درخواست ارائه آمارهای مربوط به تاثیر تحریم ها بر کار فرودگاه پاسخ نداده است.

گردشگرانی از بقیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس معمولا تقریبا نیمی از کل گردشگران ورودی به قطر را به خود اختصاص می دهند. بنابراین، تصمیم عربستان، امارات، بحرین و مصر مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک و ارتباطات حمل و نقلی با این کشور، ضربه سختی به ترافیک و حمل و نقل مسافر به قطر وارد کرده است.

صدها پرواز هفتگی به مقصد و مبدا قطر به دلیل بحران دیپلماتیک به وجود آمده لغو شده است. فرودگاه حمد به دلیل کاهش رقم پرداختی از سوی ایرلاین ها و مسافران با کاهش درآمد مواجه خواهد بود. درآمد پایانه ها از محل فروش فری شاپ ها و رستوران ها هم پایین خواهد آمد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان