بازدید 4384

نسبت پرستار به بیمار در ایران مغایر با استاندارد جهانی

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: نسبت پرستار به بیمار در ایران مغایر با استاندارد جهانی است.
کد خبر: ۷۰۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 21 June 2017
اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه در کشور تعداد پرستار با تعداد بیماران همخوانی ندارد، افزود: به جهت کمبود پرستار در حوزه سلامت نسبت پرستار به بیمار بیش از ظرفیت پرستاران است و به همین جهت با استاندارد های بین المللی فاصله زیادی داریم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به جهت کمبود پرستار در کشور، گاهی پرستاران ناچار به فعالیت در شیفت های اضافی کاری خود هستند که همین امر فشار کاری را بر آنها دوچندان می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه فشار کاری به پرستاران سختی کا رآنها ر افزایش می دهد، تصریح کرد: گاهی همین امر سبب شده امکان خدمت رسانی به بیماران نیز کاهش یافته و خطر اجرای دستورات پزشک به صورت دقیق دچار نقصان شود که در این میان بیماران متضرر خواهند شد.

وی یادآور شد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در به کارگیری نیروی پرستار راه نرفته زیادی وجود دارد و با جایگاه جهانی و منطقه ای فاصله داریم و باید تلاش شود تا از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته پرستاری استفاده شده و آنها را در حوزه سلامت به کار گرفت ضمن آنکه لازم است با توجه به سختی کار، خدمات مناسبی نیز به این قشر ارایه شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: البته ناگفته نماند که برخی از پرستاران نیز انتظار دارند در بیمارستان های مدرن استخدام شوند در حالی که بسیاری از مناطق دورافتاده از ارایه خدمات پرستاری محروم هستند و باید توزیع پرستاران نیز با دقت نظر بیشتری در مراکز درمانی صورت گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر