بازدید 3779

نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب برگزار می‌شود

کد خبر: ۷۰۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 21 June 2017
رییس ستاد نماز جمعه تهران از اقامه نماز عیدسعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلی تهران خبرداد و گفت: درب‌های مصلی در روز عید از ساعت پنج صبح باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمدباقر پیشنمازی در نشست خبری پیش از ظهر امروز درباره مراسم نماز عید سعید فطر گفت: ماه رمضان امسال به دلیل تقارن مناسب ماه قمری و شمسی، مناسبت‌های زیادی داشت و برای ستاد نماز جمعه، ماه پرکاری بود.

رییس ستاد نمازجمعه تهران ادامه داد: نماز جمعه این هفته تهران که مصادف با روز قدس است، در دانشگاه تهران برگزار و  توسط آیت‌الله خاتمی نماز اقامه می‌شود. در این مراسم علی لاریجانی رییس‌مجلس سخنرانی خواهد کرد. در پیش‌ از خطبه‌‌ها نیز سردار رمضان شریف به عنوان رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس سخنرانی می‌کند.

 او با بیان اینکه درب‌های دانشگاه تهران از ساعت  ۸:۳۰باز می‌شود، اظهار کرد: در طول مسیرهای راهپیمایی غرفه خدمات فرهنگی برپا شده است.

پیشنمازی با اشاره به درخواست پلیس راهور از مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی، گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوسرانی و مترو رایگان هستند. برای فریضه نماز نیز خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران مفروش می‌شوند و برای خیابان داخلی نیز سایبان تعبیه شده است.

او درباره تهمیدات اندیشیده شده برای نماز عید فطر نیز گفت: نماز عید فطر بر اساس پیش‌بینی تقویمی در روز دوشنبه برگزار خواهد شد. نماز عیدفطر از نمادهای همبستگی و مسلمانان جهان اسلام است. خصوصا در سال های اخیر که جبهه کفر و نفاق، مزاحمت‌هایی ایجاد کردند مردم ما نشان دادند همیشه حساسیت‌های زمانی را مورد توجه قرار داده‌اند.

پیشنمازی با بیان اینکه نماز عیدسعید فطر به امامت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلی تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: درب‌های مصلی برای نماز عیدفطر از حوالی پنج صبح باز می‌شوند.

رییس ستاد نماز عیدفطر تهران خاطرنشان کرد:انسان بعد یک ماه روزه‌داری، انس با قرآن و پالایش معنوی در روز عید سعید فطر احساس شادی می‌کند. در سال گذشته شاهد حضور خانوادگی نمازگزاران بودیم و امسال نیز میزبان سفرای کشورهای اسلامی و دانشجویان کشور اسلامی و مردم خواهیم بود.

او نماز عیدفطر به امامت رهبر معظم انقلاب را حاوی پیام همبستگی مسلمان در برابر جبهه کفر و نفاق دانست و گفت: نماز عیدفطر امسال داخل شبستان مصلی برگزار می‌شود و امتداد جمعیت تا خیابان‌های اطراف ادامه می‌یابد. علت تغییر در محل برگزاری نماز و انتقال آن به شبستان، سرعت گرفتن ساخت ساز و وجود مصالح ساختمانی و سازه‌ها است و به نظر می‌رسد شبستان مکان مناسب‌تری باشد.

پیشنمازی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفت و ارائه تسهیلات به جانبازان عزیز، در خیابان طالقانی روبروی بنیاد شهید محل پارک ماشین درنظر گرفته شده تا از آنجا این عزیزان با اتوبوس به مراسم برده شوند.

رییس ستاد نمازجمعه تهران در مورد تسهیلاتی که برای نمازگزاران در نظر گرفته شده است، گفت:‌ اتوبوس‌ها از میادین اصلی شهر حرکت می‌کنند. مسیر دسترسی به مصلی امام خمینی در روز عیدفطر در درجه اول سرویس‌های حمل و نقل عمومی است و اتوبوس‌ها تا ضلع شرقی مصلی افراد را جابجا می‌کنند.

او افزود: توصیه می‌کنیم نمازگزاران بیشتر از ایستگاه مترو مصلی استفاده کنند زیرا در ضلع جنوبی استقرار نمازگزار نداریم و پیاده روی کمی طولانی می‌شود. برای برگشت هر دو ایستگاه مترو شهید بهشتی و مصلی آماده خدمت رسانی هستند و کسانی هم که ترجیح می‌دهند با خودرو شخصی بیایند، پارکینگ بیهقی در میدان آرژانتین و پارکینگ بنیاد مستضعفان و بنیاد حکمت صدرا در نظر گرفته شده است. توصیه می‌شود این افراد اتوبان از مدرس وارد این پارکینگ شوند. البته یک پارکینگ جنوبی در خیابان شهیدبهشتی نیز در نظر گرفته شده است.

پیشنمازی با تشکر از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم عیدفطر اعلام کرد از بعد نماز صبح نماز گزاران می‌توانند وارد مصلی شوند. ما توصیه می‌کنیم زودتر حضور پیداکنند تا ترافیک سخت نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار