بازدید 3461
۱

مطهری: مجازات تروریست‌ها حق ایران بود

کد خبر: ۷۰۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 20 June 2017
نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه مجازات تروریست‌ها حق جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: می‌توانستیم مشابه اقدام تروریستی در مجلس را در عربستان انجام دهیم و مردم کوچه و بازار آنجا را ترور کنیم اما ایران مقرّ فرماندهی تروریست‌ها در سوریه را هدف قرار داد.

علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تروریست‌های تکفیری داعش، اظهار داشت: این حق جمهوری اسلامی ایران بوده که از خودش دفاع کند و در مقابل عملیات تروریستی تهران عکس‌العمل نشان دهد و تروریست‌ها را در هر جای دنیا مجازات کند.

*از نظر حقوق بین‌الملل ایرادی به کار جمهوری اسلامی ایران وارد نیست

وی با بیان اینکه از نظر حقوق بین‌الملل ایرادی به کار جمهوری اسلامی ایران وارد نیست، افزود: کیفیت عملیات موشکی سپاه هم قابل توجه است، چرا که ما می‌توانستیم عملیات مشابهی مانند اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی را در عربستان انجام دهیم و مردم کوچه و بازار آنجا را ترور کنیم، همان کاری که داعش در تهران انجام داد، ولی ایران می‌رود و مقرّ فرماندهی تروریست‌ها در سوریه را هدف قرار می‌دهد، این موضوع به نظر بنده اهمیت زیادی دارد، خصوصاً‌ که از داخل ایران و از فاصله بسیار دور هدف خودش را مورد اصابت قرار می‌دهد، اقدام سپاه یک واکنش منطقی بود و ارزش نظامی داشت در حالی که اقدام تروریست‌ها در تهران ارزش نظامی نداشت.

*عملیات موشکی سپاه علیه داعش در تصمیمات آینده آمریکا، عربستان و متحدان آنان مؤثر خواهد بود

نایب رئیس دوم مجلس تصریح کرد: روشن است که عملیات موشکی سپاه علیه تروریست‌های تکفیری داعش پیامی برای عربستان و رژیم اشغالگر قدس و صهیونیست‌ها و آمریکا و متحدان منطقه‌ای آنها خواهد داشت و در تصمیمات آینده آنان مؤثر خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره علت سکوت آمریکا و عربستان و همچنین عُمّال منطقه‌ای آنان در برابر عملیات موشکی سپاه، توضیح داد: قطعاً آنان غافلگیر شدند و هنوز نتوانسته‌اند به تحلیل روشنی از این عملیات برسند و انتظار چنین اقدامی را نداشتند، طبعاً برای آنکه تحلیل درستی پیدا کنند، نیاز به زمان دارند.

*کارمندان و نمایندگان مجلس و نیروهای حفاظت پارلمان از عملیات موشکی سپاه خوشحال هستند

علی مطهری در پایان همچنین با اشاره به موضع کارمندان مجلس، نمایندگان مجلس و نیروهای حفاظت پارلمان درباره عملیات موشکی سپاه، گفت: آنها هم مثل بقیه مردم از این عملیات خوشحال هستند، چرا که بیشتر قربانیان حادثه تروریستی تهران مربوط به مجلس شورای اسلامی بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
علی مطهری درنقش تحلیل گر نظامی!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل