بازدید 1744

آمریکا خواستار نقش بیشتر چین در مقابله جهانی با تروریسم شد

آمریکا از چین خواسته است تا نقش بیشتری در حمایت از مقابله جهانی با تروریسم داشته باشد.
کد خبر: ۷۰۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 20 June 2017
 آمریکا از چین خواسته است تا نقش بیشتری در حمایت از مقابله جهانی با تروریسم داشته باشد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه تاکید کرد: آمریکا از چین می خواهد تا در حمایت از مقابله جهانی با تروریسم و تلاش‌های مربوط به شکست داعش، نقش و مشارکت بیشتری داشته باشد.

این اظهارات در شرایطی است که مذاکرات امنیتی مقام های عالی رتبه دو کشور قرار است به زودی در پکن آغاز شود.

سوزان تورنتون دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا در سخنانی تصریح کرد: چین تنها یک نقش محدود در تلاش های مقابله با تروریسم داشته است، به نظر می رسد چین باید نقش بیشتری داشته باشد. امیدواریم که شاهد اقدامات بیشتر چین برای پذیرش مسئولیت مهمتر در مقابله جهانی با تروریسم باشیم.

وی در ادامه افزود: آنها منافع زیادی دارند، به عنوان مثال در عراق، و ما فکر می کنیم که آنها باید تلاش بیشتری را در ائتلاف بین المللی برای شکست داعش انجام دهند.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: چین که عضو ائتلاف موسوم به ضد داعش به شمار نمی رود، به طور فزاینده ای از تروریسم آسیب می بیند، اخیرا 2 تبعه چینی در پاکستان کشته شده اند. ما می خواهیم مذاکرات خوبی با آنها درباره اقدامات بیشتری که باید انجام دهند، داشته باشیم. چین می تواند منابع مورد نیاز برای دولت هایی را که در حال مبارزه با تروریسم هستند، تامین کند.

مذاکرات امنیتی چین و آمریکا روز چهارشنبه با شرکت رکس تیلرسون وزیر خارجه و جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا آغاز خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد در این مذاکرات تمرکز زیادی را بر روی افزایش فشار بر کره شمالی با هدف متوقف کردن برنامه های موشکی و اتمی داشته باشد. مقابله با تروریسم و ادعاهای ارضی در دریای جنوبی چین نیز از مهمترین موضوعات این گفتگوها خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر