بازدید 4433

اهالی رسانه نیازمند سازمان نظام صنفی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هم اکنون در جامعه رسانه‌ای انعکاس حقیقت رخ می‌دهد نه کشف حقیقت، معتقد است خبرنگاران باید مصونیت لازم را برای کشف حقیقت داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 20 June 2017
محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت تشکیل سازمان نظام صنفی اهالی رسانه، گفت: هیچگاه ضرورت داشتن نظام صنفی جامع برای اهالی رسانه به اندازه امروز محسوس نبود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه جامعه رسانه‌ای دارای کمیت گسترده‌ای بوده و از نظر کیفی نیز دارای سطح خوبی است، اظهارکرد: این مهم امکان حل و فصل مسائل صنف در درون صنف را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از صنف‌ها در حوزه خبرنگاری و کارفرمایی شکل گرفته‌اند که اگر از نظر حقوقی جایگاهشان در قالب نظام صنفی تعریف نشود، کارکردهای حقوقی نخواهند داشت و نظرشان الزام آور نخواهد بود، ادامه داد: در صورت نبود چنین سازمانی صنفی همچنان تولیت غیرضروری دولت بر وظایفی که مربوط به جامعه صنفی است حفظ خواهد شد از این رو همواره مطالبه لایحه نظام جامع رسانه‌های همگانی که بخش مهمی از آن مربوط به سازمان نظام صنفی است وجود داشته و دولت هم وعده ارائه آن را داده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اهالی رسانه منتظر هستند که این لایحه هرچه زودتر به مجلس برسد و مراحل تصویب قانونی آن طی شود، تصریح کرد: هم اکنون فرصت طلایی در مجلس شورای اسلامی برای همراهی با این لوایح آماده است و در این میان سوء تفاهم‌های گذشته نیز برطرف شده است؛ بر این اساس ضرورت این مهم نیز در نگاه حرفه‌ای اکثریت نمایندگان مجلس هم مشخص است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در جامعه رسانه‌ای انعکاس حقیقت رخ می‌دهد نه کشف حقیقت، در حالی که خبرنگاران باید مصونیت لازم را برای کشف حقیقت داشته باشند که باید در نظام نامه به آن پرداخت شود ادامه داد: توجه به منزلت خبرنگاران، توجه به حقوق خبرنگاران و کارفرما و مشخص کردن مرز اخلاق حرفه‌ای باید در فضای صنف مورد تاکید قرار بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این مطالبه در دیدار افطاری رییس جمهور با اصحاب رسانه مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ایشان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده دادند که در اکثر وقت این را لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل