بازدید 2071

مذاکرات برگزیت در بروکسل آغاز شد

مذاکرات برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بعد از ظهر امروز دوشنبه در بروکسل آغاز شد.
کد خبر: ۷۰۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 19 June 2017
مذاکرات برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بعد از ظهر امروز دوشنبه در بروکسل آغاز شد.

به گزارش مهر به نقل از یورو نیوز، مذاکرات نماینده انگلیس با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت در بروکسل آغاز شد.

«دیوید دیویس» به نمایندگی از انگلیس و «میشل بارنیه»  به نمایندگی از اتحادیه اروپا در این مذاکرات حضور دارند.

دیوید دیویس پیش از سفر به بروکسل با انتشار بیانیه‌ای، هدف از این مذاکرات را مشارکت‌ و همکاری عمیق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا جهت دست یافتن به یک توافق بی‌نظیر دانست.

در این نشست در خصوص موضوعاتی همچون حقوق شهروندان کشورهای اروپایی در بریتانیا، حقوق شهروندان بریتانیا در اروپا و مساله مرز ایرلند بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

همچنین مساله تعهدات مالی بریتانیا در قبال اتحادیه اروپا از دیگر محورهای این گفت‌وگو مطرح شده است که چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد یورو ارزیابی می‌شود.

کشورهای اروپایی معتقدند بحث درباره روابط بریتانیا با اتحادیه اروپا باید پس از پیشرفت مذاکرات و نتیجه‌گیری درباره سه محور اصلی در دستور نشست بروکسل صورت بگیرد.

این مذاکرات در سایه نگرانی کشورهای اروپایی از تضعیف دولت «ترزا می»  نخست وزیر انگلیس، در بریتانیا و برهم خوردن معادلات در این کشور انجام می‌شود.

می که قصد داشت با برگزاری انتخابات پیش از موعد و با تکیه بر پیروزی قاطع در انتخابات جایگاه خود در مذاکرات را بهبود ببخشد، با عدم دستیابی به آن‌چه که در نظر داشت موجب نگرانی دو طرف در مذاکرات شده است.

ر اساس تصمیمات اتحادیه اروپا در اولین دور مذاکرات برگزیت که تا پایان سال جاری میلادی به طول خواهد انجامید تنها به مسئله شرایط جدایی پرداخته خواهد شد و موضوع مورد درخواست انگلیسی ها درباره روابط آینده لندن - بروکسل مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت. در این مذاکرات مسئله حقوق حدود 3 میلیون شهروند اتحادیه اروپا که در حال حاضر در انگلیس کار و زندگی می کنند و همچنین حدود یک میلیون انگلیسی ساکن در اتحادیه اروپا مطرح خواهد شد.

یک راه حل سخاوتمندانه در حالت پایبندی به وضع موجود  تحت نظارت دادگاه عدالت اروپا برای بارنیر اولویت دارد. اینکه لندن با چنین تعهداتی بدون شرط موافقت کند با وجود فشارهای بالا بر نخست وزیر این کشور قابل انتظار نیست. در هر صورت یک توافق قابل تصور است.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی نیز بر لزوم محدود کردن آسیب های وارده در جریان برگزیت تاکید کرده و گفت: وقتی بازگشت انگلیسی ها از این مسیر غیر واقع بینانه به نظر می رسد ما می خواهیم حداقل از شکست گفتگوها اجتناب کنیم. برگزیت به خودی خود به اندازه کافی همه را مجازات کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان