بازدید 9630

تحلیل برخی نمایندگان مجلس از حمله موشکی سپاه به مقر داعش

در پی دو اقدام تروریستی داعش در 17 خرداد در مجلس شورای اسلامی و حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران در پاسخی شدید به آن، به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه با هدف مجازات عاملان جنایت تروریستی اخیر تهران (۱۷ خرداد) حمله کرد و پایگاه‌های آنها را منهدم ساخت.
کد خبر: ۷۰۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 20 June 2017
در پی دو اقدام تروریستی داعش در 17 خرداد در مجلس شورای اسلامی و حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران در پاسخی شدید به آن، به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه با هدف مجازات عاملان جنایت تروریستی اخیر تهران (۱۷ خرداد) حمله کرد و پایگاه‌های آنها را منهدم ساخت.

به گزارش «تابناک»؛ این اقدام ایران در سطح منطقه و جهان و به ویژه در میان کشورهای عربی و رسانه‌های آنها ـ که برخی از آنها از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، و... از حامیان معنوی و مادی گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه هستند ـ واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

همچنین این حمله در کشور نیز با واکنش هایی همراه بود و تقریبا تمام صاحب نظران و سیاسیون کشور از آن حمایت کرده و انجام این کار را برای نشان دادن و به رخ کشیدن اقتدار نظام جمهوری اسلامی به جهانیان ضروری دانستند.

محمد ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: کشورهایی مانند اسرائیل، عربستان و آمریکا در منطقه ما مولد داعش بودند و اهداف آنها نیز ضربه زدن به جمهوری اسلامی بود، ولی با هوشمندی و عملکرد قوی نیروهای امنیتی ما، به اهداف خود نرسیدند و ناکام شدند.

وی گفت: در سال های گذشته، تلاش بسیاری شده تا ناامنی ها به خاک ایران کشیده شود، به گونه ای که در روزهای گذشته، برخی مقامات عربستان نیز به صراحت به این موضوع اشاره کرده و گفته بودند، نا امنی ها را به درون ایران خواهند کشاند.

این عضو کمیسیون امنیت مجلس همچنین یادآور شد: هرچند ایران با صبر و متانت، سعی در آرام کردن اوضاع داشت، پس از عملیات داعش و حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام، نیاز بود، واکنش مقتدرانه نشان داده شود تا دشمنان از قدرت ما آگاهی داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود: عملیات موشکی ما از چند نگاه قابل تأمل است؛ نخست اینکه به محض اعلام آمادگی برای پاسخ به دشمنان این کار انجام شد و دوم آنکه بسیار مقتدرانه و سریع کانون فرماندهی و مدیریت داعش را مورد هجوم قرار داد. همچنین این کار از نظر اجرایی بسیار دقیق و نقطه ای صورت گرفت و این مقر منهدم شد.

وی گفت: کشورهایی مانند عربستان و کسانی که با ایران در حال دشمنی هستند، امروز شاهد اقتداری تمام عیار از ایران بودند و فهمیدند، ایران توان آن را دارد که دشمن خود را در مسافت های طولانی و با کمترین هزینه و زمان در هر لحظه ای که اراده کند، انجام دهد و قدرت دفاعی و تهاجمی خود را از این طریق به نمایش گذارد.

این نماینده مجلس درباره تحریم های موشکی سنا نیز گفت: علاوه بر این، حمله موشکی شب گذشته نشان داد که ایران سیاست های دفاعی اش تحت تأثیر هیچ عاملی قرار نمی گیرد و این یکی از راهبردهای اساسی ماست که قدرت بازدارنگی کامل دارد. در این مقطع که امریکایی ها تحریم های موشکی را در دستور خود قرار داده اند، این اقدام یک رزمایش عملی بود تا اقتدار ما به نمایش گذاشته شود.

وی خاطرنشان ساخت: ایران به همه نشان داد که تقویت سیستم موشکی خود را با اقتدار ادامه خواهد داد و هیچ عاملی نمی تواند باعث توقف آن شود؛ گویا آمریکایی ها نیز این پیام را دریافت کرده اند که ایران تا آخرین لحظه از اقتدار خود صیانت و این نقطه قوت را تا آخر حفظ خواهد کرد.

همچنین سیدناصر موسوی لارگانی، با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه گفت: این روزها بعد از حادثه تروریستی که در دو نقطه حساس در کشور به وقوع پیوست و داعش مسئولیت آن را پذیرفت، سپاه در ساعات اولیه اعلام کرد، ما جواب دندان شکنی به گستاخی داعشی ها خواهیم داد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اقدام اخیر نیروهای نظامی ایران در هدف گیری مقر تروریست ها در سوریه را پاسخی به داعش و حامیان وی دانست و اظهار داشت: امروز حامیان تروریسم متوجه شدند، توان موشکی کشورمان اجازه حرکت به دشمنان را نخواهد داد.

وی در پایان اظهار داشت: پیش از این به صهیونیست ها نیز هشدار داده بودیم، اگر روزی موشکی از طرف صهیونیست ها به طرف ایران شلیک شود، هنوز گرد و خاک موشک به ایران نرسیده، دیگر تل آویوی در کار نخواهد بود. از این روی، اقدام روز گذشته سپاه، شوکی برای سرکردگان صهیونیست بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حمله شش موشک به مواضع تروریست ها در سوریه، تنها گوشه ای از قدرت نظامی ایران بود، خاطرنشان کرد: قدرت نمایی آخر سپاه باعث می شود از بروز برخی حرکات مذبوحانه جلوگیری شود. همچنین انتخاب کرمانشاه و کردستان به این دلیل بود که ادعای آنها مبنی بر اینکه این استان ها گرایشی به سمت تروریست ها دارند، منتفی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار