بازدید 1822

انتقاد نخست وزیر ایتالیا از سیاست ترامپ در مقابل کوبا

نخست وزیر ایتالیا از سیاست جدید دولت آمریکا در قبال کوبا مبنی بر لغو بخش‌هایی از توافق سال ۲۰۱۶ واشنگتن و هاوانا انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۰۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 19 June 2017
نخست وزیر ایتالیا از سیاست جدید دولت آمریکا در قبال کوبا مبنی بر لغو بخش‌هایی از توافق سال ۲۰۱۶ واشنگتن و هاوانا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سیاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال کوبا که روز جمعه اعلام شد بر تداوم تحریم‌ها علیه این کشور برخلاف درخواست‌های بین‌المللی تاکید می‌کند.

با این حال این سیاست جدید به تجار آمریکایی اجازه می‌دهد تا به همکاری تجاری با طرف کوبایی خود ادامه دهند.

در همین حال پائولو جنتیلونی، نخست وزیر ایتالیا طی مصاحبه‌ای با روزنامه لریپابلیکا در این باره عنوان کرد: من درباره ابتکارعمل فوق‌العاده اوباما نسبت به کوبا اطلاع داشتم و فکر می‌کنم که لغو و اصلاح آن اشتباه است. همانطور که خروج از توافق آب و هوایی پاریس یک اشتباه بود.

جنتیلونی همچنین تاکید کرد که آمریکا با وجود تمامی این اختلافات همچنان متحد ایتالیا باقی خواهد ماند.

وی افزود: آمریکا متحد ما خواهد بود و شرایط به همین ترتیب ادامه پیدا خواهد کرد. من نمی‌خواهم دموکراسی و آزادی را زیرسوال ببرم. ما کشور بزرگی هستیم و باید نظراتمان را درباره تصمیمات دولت آمریکا ابراز کنیم؛ تصمیماتی که هیچ کدام با ما به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

در دسامبر ۲۰۱۴ باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا اعلام کرد: کشورش پس از ۵۰ سال خصومت عادی‌سازی روابط با کوبا را آغاز می‌کند.

در پی این تصمیم دو کشور سفارتخانه‌های خود را در کشور مقابل گشودند و چندین توافق همکاری به امضا رساندند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر