بازدید 2051

درخواست بوریس جانسون از کمپانی‌های اینترنتی برای مقابله با تروریسم

وزیر امور خارجه انگلیس از کمپانی های اینترنتی خواست تا هیچ محل امنی را برای افراط گرایان باقی نگذارند.
کد خبر: ۷۰۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 19 June 2017
وزیر امور خارجه انگلیس از کمپانی های اینترنتی خواست تا هیچ محل امنی را برای افراط گرایان باقی نگذارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس قرار است در جریان حضور در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ که امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود، از کمپانی‌های اینترنتی بخواهد راه‌های ارتباطی و امن را برای تروریست‌ها و افراط گرایان در اینترنت به منظور توطئه چینی حملات تروریستی و به اشتراک گذاشتن مسائل رادیکالی در فضای مجازی محدود کنند.

در پی حملات تروریستی در لندن و منچستر، ترزا می، نخست وزیر انگلیس به کمپانی‌های رسانه‌های اجتماعی نظیر گوگل، فیس بوک و توئیتر تاکید کرده تا مفاهیم تروریستی را حذف کرده و دست تروریست‌ها را از اینترنت و فضای مجازی کوتاه کنند.

بوریس جانسون همچنین قرار است وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا را برای تشکیل نیروهای مشترک به منظور رهگیری شبه نظامیان خارجی که از عراق و سوریه به کشورهای مبدا بازمی گردند، ترغیب کند.

وزیر خارجه انگلیس پیش از این نشست در لوگزامبورگ گفت: ما به دنبال از میان برداشتن داعش هستیم اما تهدیدی که با آن روبرو هستیم این است که آنها مواضع خود در عراق و سوریه را از دست می‌دهند و به دنبال بازگشت به کشورهای مبدا و حضور گسترده در اینترنت برای تجدید قوا هستند.

بوریس جانسون همچنین گفت: نباید برای تروریست‌ها که به توطئه چینی حملات می‌پردازند، جایی امن در اینترنت باز گذاشت. آنها به دنبال رادیکالی کردن جوان‌ها هستند تا ایدئولوژی منسوخ خود را گسترش دهند. ما به دنبال حفاظت از مردم هستیم و به یک رویکرد مشترک برای تضمین حل این مشکل نیاز داریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر