بازدید 3833

قاتل دلارفروش دستگير شد

کد خبر: ۷۰۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 19 June 2017
قاتلي كه مرد دلارفروشي در ميدان فردوسي را كشته بود و چندين سرقت مسلحانه از دلارفروشان را طراحي كرده بود، دستگير شد. 

به گزارش اعتماد، در ساعت ٩:١٥ روز ششم فروردين ماه راننده يك دستگاه خودروي پرايد پس از اينكه يك تصادف زنجيره‌اي با چندين خودروي پارك شده در خيابان خارك انجام داد با تهديد اسلحه از محل متواري شد.

 اين در حالي بود كه قبل از فرار پليس و شهروندان فردي مجروح را از داخل ماشين او خارج كرده بودند. مجروح مردي ٥٤ ساله بود كه ٥ گلوله به ناحيه شكم و سينه‌اش اصابت كرده بود.

 او به ماموران گفت: مردي كه فرار كرد، قصد داشت به شيوه مسلحانه پول‌هاي نقد من را سرقت كند. او داخل خودرو چند گلوله به سمت من شليك كرد كه مجروح شدم.

 شاهدان عيني به پليس گفتند راننده پرايد پس از خلع سلاح از سوي ماموران راهور تهديد مي‌كند كه با كاتر شاهرگ گردنش را مي‌زند. در لحظاتي كه ماموران سعي مي‌كنند او را آرام كنند شهروندان فرد مجروح (عليرضا) از داخل خودروي او را خارج مي‌كنند. 

سرانجام راننده پرايد كه با تهديد به خودكشي مانع از نزديك شدن ماموران به خود شده بود اقدام به بيرون آوردن اسلحه كمري ديگري از زير صندلي پرايد كرده و نهايتا با تهديد به شليك با پرايد خود از محل متواري مي‌شود. 

دلارفروش (عليرضا) مضروب كه ٥ گلوله به ناحيه سينه و شكمش اصابت كرده بود در بيمارستان امام‌خميني به كارآگاهان گفت: من به‌طور سرپايي در محدوده ميدان فردوسي خريد و فروش دلار مي‌كنم.

 يك روز در خيابان ايستاده بودم كه اين راننده پرايد در مقابلم ايستاد و خودش را مامور پليس معرفي كرد و خواست تا سوار ماشينش شوم. او بي‌سيم و دستبند نيز به همراه داشت. از من خواست تا دلارها و پول‌هايم را به او بدهم اما وقتي از او كارت شناسايي خواستم، اسلحه‌اش را بيرون آورد و تهديدم كرد. 

درگير شديم و او چند گلوله به من شليك كرد.» سرانجام روز ١٦ فروردين مرد دلارفروش به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان فوت كرد و پرونده قتل تشكيل شد. 

كارآگاهان اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي اطلاع پيدا كردند كه دو فقره سرقت مسلحانه مشابه ديگر نيز در اواخر سال ۹۵ و دقيقا به همين شيوه و شگرد توسط راننده يك خودرو پرايد انجام شده؛ 

همچنين برابر تحقيقات انجام شده مشخص شد شماره به دست آمده از پرايد متواري شده از خيابان خارك نيز متعلق به يك دستگاه سواري ديگري است كه پلاك آن داراي سابقه سرقت است. 

سرانجام كارآگاهان اداره دهم آگاهي مخفيگاه متهم كه حميدرضا نام داشت را در قزوين پيدا كردند و زماني كه او را در خانه‌اش محاصره كردند متهم سعي كرد با شليك گلوله فرار كند اما ماموران او را دستگير كردند. 

در بازرسي از مخفيگاه حميدرضا نيز يك قبضه اسلحه كمري، شوكر، گاز اشك‌آور و همچنين تعداد زيادي پلاك‌هاي خودرو كشف مي‌شود. 

سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: متهم در تحقيقات اوليه صراحتا به ارتكاب جنايت و قتل مرد دلارفروش و همچنين انجام دو فقره سرقت مشابه در پوشش مامور پليس از دو دلارفروش ديگر اعتراف كرد.

 با توجه به اعتراف صريح متهم به سرقت مسلحانه منجر به جنايت و ديگر اقدامات مجرمانه‌اش، قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تكميلي و همچنين رسيدگي به ديگر جرايم ارتكابي در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان