بازدید 3972

تشکیل سازمان نظام صنفی نیاز جدی اهالی رسانه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد دولت باید در ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌های همگانی تسریع کند و در آن مسائلی همچون تشکیل سازمان نظام صنفی اهالی رسانه مورد تاکید قرار گیرد.
کد خبر: ۷۰۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 18 June 2017
پروانه سلحشوری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت تشکیل سازمان نظام صنفی اهالی رسانه، گفت: فعالان حوزه رسانه گاهی اوقات با مسائل و مشکلاتی مواجه می‌شوند که برای پیگیری و حل آنها به داشتن یک نظام صنفی نیازمند هستند در حالی که این مهم هم اکنون وجود ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجمن‌های موجود در عرصه رسانه کارایی و توانمندی مناسب برای تحقق بخشیدن به حقوق اهالی رسانه را ندارند، اظهارکرد: امروزه در کشورمان سازمان‌های نظام صنفی برای اقشار مختلف از جمله جامعه مهندسان و پزشکان وجود دارد و فعالان این حوزه به راحتی می‌توانند در آنها فعالیت کنند از این رو با تشکیل سازمان نظام صنفی اهالی رسانه می‌توان شخصیت حقوقی برای اصحاب رسانه درنظر گرفت.

وی با بیان اینکه تشکیل چنین سازمانی خدمت بزرگی به اصحاب فرهنگ و رسانه است، تصریح کرد: دولت می‌تواند این موضوع را در قالب لایحه مجزا یا در قالب لایحه مربوط به نظام جامع رسانه‌های همگانی به مجلس ارائه دهد از این رو باید اقدام جدی از سوی مسئولان انجام شود.

سلحشوری ادامه داد: نباید از یاد برد که تشکیل سازمان نظام صنفی اهالی رسانه در واقع برون سپاری و واگذاری بخشی از امور و اختیارات به فعالان این عرصه است و در این میان این قشر از جامعه می‌توانند اظهارنظر قوی در مواقع مورد نیاز به تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورتی که سازمان نظام صنفی اهالی رسانه ایجاد شود، این حوزه دارای جایگاه ویژه‌ای خواهد شد و فعالان این حوزه می‌توانند موثرتر عمل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار