بازدید 4085

اعمال تحریم های غیر هسته ای زیر پا گذاشتن برجام است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مصوبه اخیر مجلس سنا برای اعمال تحریم های غیر هسته ای در واقع زیر پا گذاشتن کامل برجام و عبور از توافق هسته ای است.
کد خبر: ۷۰۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 17 June 2017
محمد ابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویت طرح ضد ایرانی مجلس سنای آمریکا و اعمال تحریم های غیر هسته ای اظهار داشت: آمریکا اخیرا ناکامی های زیادی را در منطقه خاورمیانه تجربه کرده است و ایران را منشا این ناکامی ها خود می داند به همین دلیل به دنبال عداوت و دشمنی با جمهوری اسلامی هستند.

نماینده مردم خمین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در چنین فضایی، تصمیماتی که از سوی آمریکایی ها گرفته می شود برپایه تفکر و تعمق نیست بلکه از روی خشم و عصبانیت است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به هر حال مصوبه اخیر مجلس سنا برای اعمال تحریم های غیر هسته ای در واقع زیر پا گذاشتن کامل برجام و عبور از توافق هسته ای است.

رضایی در باره تصمیم گیری در زمینه نقض برجام، عنوان کرد: بر اساس سلسله مراتبی که تعریف شده و هیات نظارتی که در شورای عالی امنیت کشور مدنظر گرفته شده، این هیات وظیفه دارد از اقدامات آمریکا به جمع بندی برسد و همه اجزای حاکمیت متعهد به راهبردی برسند.

وی گفت: باید همه ارگان نظام به تصمیم واحدی در مقابل اقدامات آمریکا برسند و نحوه ادامه برجام و سرنوشت توافق هسته ای را نهایی کنند، در نهایت شورای عالی امنیت نقش اصلی در اعلام نقض برجام دارد با این حال مجلس هم موضع خود را اعلام خواهد کرد.

این نماینده مجلس در خصوص واکنش اروپا به مصوبه اخیر آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: اروپایی ها جسارت اینکه به طور مستقل مواضع روشنی در این باره اتخاذ کنند را ندارند گرچه زمزمه هایی از اروپا به گوش می آید که می خواهند مستقل از آمریکایی ها راه خود را در برجام ادامه دهند.

رضایی اظهار داشت: با این حال شاهد موضع قاطع از سوی اروپا نبودیم و به نظر می رسد آنها در نهایت همسوی با تصمیم آمریکا خواهند شد بنابراین تصمیم اروپایی ها از آمریکا جدا نخواهد بود و اجرای برجام منفی می شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت قطعنامه 2231 گفت: درسند برجام به نحوی تنظیم شده است که در صورت منتفی شدن اجرای آن قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل نیز لغو می شود و تمام تحریم های گذشته ایران به مرور زمان مجدد اعمال می شود تا جمهوری اسلامی منزوی شود اما حاکمیت باید با قوت و قدرت تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار