بازدید 20906
۷

بازیگر سرشناس سینمای جهان درگذشت

کد خبر: ۷۰۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳ 17 June 2017
الکسی باتالوف هنرپیشه مشهور روس سینما در ۸۸ سالگی چشم از جهان فروبست.
تصویر بازیگر سرشناس و محجوب سینما درگذشت

به گزارش برنا، الکسی باتالوف بازیگر سرشناس سینمای روسیه در مسکو درگذشت. باتالوف بیش از همه برای بازی در فیلم‌های «درناها پرواز می‌کنند» به کارگردانی میخاییل کالاتازوف و «مسکو اشک‌ها را باور ندارد»‌ به کارگردانی ولادیمیر منشوف مشهور بود.

«درناها پرواز نمی‌کنند» در سال ۱۹۵۸ نخل طلایی جشنواره فیلم کن را دریافت کرد و «مسکو اشک‌ها را باور ندارد»‌ در سال ۱۹۸۱ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد.

باتالوف نوامبر سال ۱۹۲۸ در یک خانواده از بازیگران تئاتر به دنیا آمد. او در سال ۱۹۵۰ از مدرسه بازیگر هنر نمایش مسکو فارغ‌التحصیل شد و قدم به دنیای بازیگری در صحنه تئاتر گذاشت.

او از سال ۱۹۵۴ و با بازی در فیلم «خانواده بزرگ» پا به عرصه سینما گذاشت. بالاتوف در فیلم «درناها پرواز می‌کنند» نقش اول مرد را بازی کرد و با درخشش این فیلم در جشنواره کن به شهرت جهانی رسید. این فیلم که درامی درباره جنگ جهانی دوم بود، نامزد دو جایزه بفتا شد.

این بازیگر در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی علاوه بر بازیگری به تدریس در انستیتوی دولتی سینما روسیه روی آورد. آخرین فعالیت هنری او در زمینه بازیگری به سال ۱۹۹۸ و بازی در یک سریال تلویزیونی باز می‌گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
تا امروز اسمش و هم نشنیده بودم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
دقیقا منم می خواستم همینو بگم-چطوری سرشناسه که اصلا نه اسمشو شنیدم و نه قیافشو دیدم
آخی آخی پوتین بمیره
روحش شاد
روسيه چه ربطي به جهان داره يك ميليونيم مستر بين هم طرفدار نداره
چرا راجع به همه چی به خودمون اجازه اظهار نظر می دیم؟ نداشتن کوچکترین شناختی درباره یکی از غنی ترین و یگانه ترین مکتب های جهان،این حق رو به ما نمیده که در این حد نازل و بی محتوا حرف بزنیم.کتاب که مطمئنا نخواهید خوند،حداقل کاری که میشه کرد اینه که همین فیلم هایی رو اینجا نام برده شده،نگاه کنید و سطح فکری رو حتی شده برای ذره ای هم،بالاتر ببرید.الکسی باتالوف،جدای از حرفه خود،در زندگی شخصی هم یکی از وارسته ترین هنر پیشه های زمان خود بود.
بالاخره اسم فیلم : دونا ها برواز می کنند و یا برواز نمی کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار