بازدید 1913

تظاهرات مصری‎ها در اعتراض به توافقنامه «تیران و صنافیر»

صدها نفر از مردم مصر بعد از ظهر امروز در رد موافقت پارلمان این کشور با توافقنامه دو جزیره تیران و صنافیر در «رمسیس» قاهره تظاهرات کردند.
کد خبر: ۷۰۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 16 June 2017
صدها نفر از مردم مصر بعد از ظهر امروز در رد موافقت پارلمان این کشور با توافقنامه دو جزیره تیران و صنافیر در «رمسیس» قاهره تظاهرات کردند.

به گزارش فارس، مردم مصر امروز(جمعه) در اعتراض به موافقت پارلمان این کشور با توافقنامه دو جزیره «تیران» و «صنافیر» و واگذاری آن به عربستان در منطقه «رمسیس» قاهره تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری النشره، تظاهرات‎کنندگان مصری با سر دادن شعارهایی تاکید کردند که دو جزیره تیران و صنافیر برای مصر و متعلق به این کشور است.

نیروهای امنیتی مصر در پی تشدید اعتراضات وارد عمل شدند و معترضان به توافقنامه را متفرق کردند.

پارلمان مصر اخیرا با توافقنامه با توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با عربستان سعودی و واگذاری دو جزیره «تیران» و «صنافیر» به عربستان سعودی موافقت کرد و قرار است به امضای رئیس جمهور مصر برسد.

«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی سال گذشته در سخنانی اعلام کرد مصر دو جزیره «تیران و صنافیر» را به 16 میلیارد دلار به عربستان فروخت.

منتقدان به توافقنامه تیران و صنافیر می‎گویند که با ترسیم خطوط دریایی بین عربستان و مصر، دو جزیره تیران و صنافیر در محدوده آبهای منطقه‎ای عربستان قرار می گیرد و به این ترتیب این دو جزیره که در نقشه متعلق به مصر است، جزء خاک عربستان می‎شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل