بازدید 4229

تحریم‌های عربی کار و بار شرکت‌های قطری را رونق داد

در پی تحریم های اعمال شده از سوی چند کشور عربی علیه قطر، کار و بار شرکت های معدود قطری که مواد غذایی و مصرفی تولید می کنند رونق یافته است.
کد خبر: ۷۰۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 16 June 2017
در پی تحریم های اعمال شده از سوی چند کشور عربی علیه قطر، کار و بار شرکت های معدود قطری که مواد غذایی و مصرفی تولید می کنند رونق یافته است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، تحریم های اعمال شده از سوی عربستان و چند کشور دیگر عربی علیه قطر برای محمد کواری و برند تولید ماست الروا که وی مالک آن است یک نعمت بزرگ بوده و با رونق کسب و کار این شرکت، برند الروا اکنون قادر است در قفسه های سوپرمارکت ها با محصولات تولیدی عربستان رقابت کند.

مالک 30 ساله این کارخانه تولید لبنیات گفت: «فروش ما دو برابر شده است. همانطور که می بینید تولید خیلی بالا رفته و ما اکنون سهم بزرگی از بازار را در اختیار داریم.»

وی در گذشته قادر نبود با محصولات شرکت های سعودی از جمله بزرگترین مارک لبنیات خاورمیانه (المرای) که به صورت زمینی وارد قطر می شد رقابت کند.

اقدامات تحریمی عربستان، امارات، مصر و بحرین علیه قطر موجب بروز اختلال در واردات کالا از این کشورها به قطر شده است. قطر بخش عمده ای از مواد غذایی مورد نیاز خود را از همسایگانش وارد می کند. شرکت های کوچک قطری عرضه محصولات مصرفی می گویند، اکنون در تلاش اند تامین کنندگان جدیدی برای مواد خام مورد نیاز خود بیابند که می تواند الگوهای جاافتاده داد و ستد در حوزه خلیج فارس را دستخوش تغییر کند.

پلاستیک و مقوایی که شرکت کواری برای بسته بندی از آن استفاده می کند، در کانتینرهایی در دوبی گیر افتاده است. وی می افزاید: «ما در ابتدا با مشکل مواجه شدیم. ما نمی توانستیم مواد خام مورد نیازمان را تامین کنیم... اما دست به کار شدیم.»

به گفته کواری، او قراردادهای خرید مواد خام از شرکت اماراتی جی آر دی اینترنشنال به ارزش 8.21 میلیون دلار در سال را فسخ خواهد کرد. وی در عوض در حال انعقاد قراردادهایی با شرکت های ترک، هندی و چینی است که قرار است مواد اولیه شرکت وی را از طریق بنادر کویت و عمان تامین کنند.

در همین حال، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز هم اعلام کرده که اکثریت قابل توجهی از پروازهایش تاثیری از محدودیت های هوایی اعمال شده از جانب 4 کشور عرب همسایه اش نپذیرفته اند.

اکبر الباکر، مدیر شرکت قطر ایرویز گفت: «تا جایی که به ما مربوط می شود، فعالیت ها به روال معمول ادامه دارد.»

قطر ایرویز گفته، به طرح های خود برای افزودن 24 مقصد هوایی جدید در سال های 2017و 2018 ادامه می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل