کد خبر: ۷۰۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 16 June 2017
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: مطالعات ایجاد خطوط HOV(خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین ) در دو بزرگراه پایتخت در حال انجام است.

به گزارش مهر، مازیار حسینی در خصوص سرانجام ایجاد خطوط HOV در پایتخت، اظهارداشت: این طرح در بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان اجرا شده و در حال حاضر مطالعات ایجاد خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین در بزرگراه نیایش در حال انجام است. همچنین مطالعات ایجاد این خطوط در بخش جنوبی بزرگراه امام علی (ع) نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در بخش جنوبی بزرگراه امام علی (ع) از خطوط ویژه اتوبوس به این منظور می توان استفاده کرد زیرا تمام مسیر ویژه اتوبوس از نظر مسافر برابر نیست.

به گفته حسینی، برای اجرایی شدن این پروژه هماهنگی های لازم با پلیس راهور به عمل آمده و پلیس نیز با اجرای این طرح موافق است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در مسیرهای پیش بینی شده تجهیزات لازم از جمله دوربین های نظارتی پیش بینی شده و قابلیت ثبت تخلفات در خطوط HOV وجود دارد.

به گزارش مهر ، حدود ۵ سال پیش مطالعاتی در شهرداری تهران برای ایجاد این خطوط در بزرگراه همت انجام شده بود اما تا امروز ایجاد این خطوط تحقق نیافت. در حالی که مسئولان ترافیکی شهر تهران یکی از مهم ترین دلایل ترافیک شهر تهران را خودروهای تک سرنشین می دانند.

HOV(خطوط پرسرنشین) یعنی اختصاص یکی از باندها به حرکت خودروهای با سرنشین بالاتر.

به اعتقاد کارشناسان ترافیک در صورت اجرایی شدن خطوط HOV مسافرین تک نفره‌ای که عادت کرده‌اند به تاکسی‌ها پیشنهاد «سفر دربستی» بدهند، کمتر به این کار مبادرت خواهند کرد زیرا اگر تاکسی مسافر دیگری سوار کند، برای آنها هم بهتر است، چون از خط HOV عبور می‌کند. البته اگر هم پیشنهاد دهند، این موضوع با اقبال تاکسی‌ها مواجه نخواهد شد. همچنین مسیر HOV یک باند خالی و خلوت برای خودروهای امدادی است که از ضروریات اجتناب‌ناپذیر یک شهر پرجمعیت است.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
تمام خطوط ویژه باید جمع شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
یعنی مردم هم رعایت می کنند!!!!! شغل جدید: یک نفر همراه از ابتدای نیایش تا انتها برای خطوط چند سرنشین!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
خودتون رو مسخره کردین یا مارو ؟
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
با این مهندسی غلط در بزرکراههای شهری ما که دفعتا تعداد باندها دو حتی سه باند کاهش میابد و گلوگاه ایجاد نموده و موجب ترافیک بی دلیل میکردد اختصاص خطوط ویژه شرایط را بدتر هم خواهد کرد...تنها راه توسعه حمل ونقل عمومی است.
پاسخ ها
صفاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
بازهم محدودیت تردد!دلیل خودرو تک سرنشین درست،راه حل غلط.تک سرنشین بیشتر اوقات روز را درپارکینگ حاشیه ای بسر می برد لذا مدیریت توقف چاره است.ازطرفی راننده زحمتکش اتوبوس،ون و تاکسی گرفتار ترافیک ناشی ازپارکینگ حاشیه ای و دوبل! راه حل:
1.خط کشی زرد ناپیوسته لاین راست همه خیابان های اصلی به علامت مسیر حمل و نقل عمومی با جلوگیری از پارکینگ – نه عبوریا مکث – خودروها.
2.خط کشی پارکینگ در فرعی با تعیین پارک بها.
با این طرح مسیرباز، سرعت و ظرفیت حمل ونقل عمومی سه برابر،پارکینگ هزینه بردار،لذا استفاده از خودروتک سرنشین به صرفه نخواهد بود.جزییات طرح قابل ارایه است
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
اول أين آقايان يك تعريف درست از بزرگراه داشته باشند، بعد بيايند و هر بار يك باند بزرگراه را حذف كنند
متاسفانه صداي كارشناسان به گوش مسئولين نميرسد!؟!؟ .....
ما در حال حاضر با توجه به تعريف بزرگراه، هيچ بزرگ راهي در پايتخت نداريم
اينكارها جزء افزايش ترافيك و هزينه براي شهروندان چيزي ندارد
خداوندا كمي وجدان و عقل به ايشان عطا فرما
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
به غیر از تضییع حقوق شهروندی فایده دیگری ندارد همه ایرادات و اشکالات را از جیب و وقت و ... مردم پرداختن عادت شده کاش کسانی که اینطور راحت از حقوق مردم هزینه می کنند خودشان هم از مردم بودند تا می فهمیدند.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا