بازدید 2991

تاج‌زاده: نتیجه حاكمیت یكدست اجماع جهانی علیه ایران بود

آقای احمدی‌نژاد می‌گوید كه جنگ نمی‌شود اما مقام رهبری درباره احتمال حمله نظامی آمریكا سخن گفتند و آقای رحیم‌صفوی هم تاكید داشت كه ما با دشمن احمق، قوی، قلدر و بی‌منطقی مواجه هستیم كه هرآن می‌تواند دست به اقدام بزند؛ البته در شرایطی كه نظامیان ما دعوت به تعقل و سیاست می‌كنند، سیاسیون جناح حاكم یا حمله را منتفی می‌دانند و یا همچون آقای الهام می‌گوید آنها برنامه جنگ داشته‌اند اما با سخنرانی احمدی‌نژاد در كلمبیا منتفی شد!
کد خبر: ۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۶ 28 October 2007
«سید مصطفی تاج‌زاده» عضو شورای مركزی جبهه مشاركت ایران اسلامی طی سخنانی در كنگره دهم این حزب گفت: با فضایی كه بر جامعه به دلیل مشاهده اثرات حكومت یكدست حاكم شده و با توجه به تحولات منطقه كه به سود اصلاحات رقم خورده است، می‌توانیم با مقایسه دو الگوی «حكومت اصلاحات» و «حكومت یكدست» فضا را تغیر دهیم و آینده بهتری را رقم زنیم.

به نوشته نوروز، تاج‌زاده كه روز جمعه چهارم آبان‌ماه بعنوان سخنران بخش «تحلیل مسایل سیاست داخلی» در كنگره دهم جبهه‌مشاركت سخن می‌گفت، توضیح داد: در دوسال گذشته تمام عوامل امنیتی، نظامی و رسانه‌ای بسیج شدند تا دولت نهم موفق شود و از طرف دیگر تمام امكانات را از منتقدین گرفتند اما امروز با گذشت دو سال از یكدست شدن حاكمیت می‌بینیم كه دولت نهم در تحقق هیچ‌كدام از وعده‌هایش موفق نبوده است؛ البته احمدی‌نژاد ادعا می‌كند «پیروزی كه به دست آورده است به اندازه خدا بزرگ است» اما آنچه دیده می‌شود، غیر از این است.

وی با اشاره به ناكارآمدی حكومت یكدست در اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین افزود: زمانی حضرت امام به جناح راست گفت «شما عرضه اداره كردن یك نانوایی را هم ندارید»؛ امروز اگر امام بود به حاكمان فعلی می‌فرمود شما عرضه اداره یك پمپ بنزین را هم ندارید!

تاج‌زاده با اشاره به یكدست شدن حكومت طی دو سال اخیر و محدود شدن فضای جامعه به تبع آن گفت: به لحاظ سیاسی هر وقت در جامعه آزادی محدود می‌شود، فساد اقتصادی افزایش می‌یابد. به لحاظ دینی چون استبداد به نام دین شكل گرفته، به طور جدی پایه‌های اعتقادی مردم را هدف گرفته است. یكی از تهمت‌های اقتدارگرایان به اصلاح‌طلبان طرفداری از بی‌بندوباری بود اما امروز فردی از میان خودشان (آقای خوش‌چهره از حامیان احمدی‌نژاد در زمان انتخابات) می‌گویند كه می‌ترسیم به دلیل عملكرد جناح حاكم، كل جامعه سكولار شود.

وی افزود: امروز تمام امكانات در خدمت این جریان است و همه گونه رسانه و بودجه‌های كلان هم دارند. حال اگر امروز از آنها بپرسید كه با این همه امكانات وضعیت فرهنگی چطور است و چه چشم‌اندازی دارند، چه پاسخی می‌خواهند بدهند؟

عضو شورای مركزی جبهه‌مشاركت با اشاره به آزادی فعالیت سیاسی و اجتماعی اسلامگرایان در كشور لائیك تركیه گفت: پیروزی اسلامگرایان در تركیه نشانه اقبال جامعه به آموزه‌ها و گرایش‌های دینی است. ما این وضعیت را حتی در كشورهای اروپایی و آمریكایی هم می‌بینیم. در مقابل، در حال حاضر تنها كشوری كه هنجارهای دینی در آن در حال ضعیف شدن است ایران است؛ چراكه در هیچ جای دنیا، دین اسم مستعار بی‌كفایتی و جاه‌طلبی عده‌ای نشده و از آن سوء استفاده نكرده‌اند.

تاج‌زاده افزود: به لحاظ اجتماعی هم از وقتی كه حاكمیت یكدست شده، وضعیت بدتر شده است. البته در این حوزه شاهدیم كه آقایان فراتر از برنامه‌ها عمل كرده‌اند. بطوری‌كه در سند چشم انداز 20ساله پیش‌بینی نشده بود كه به یك و نیم ملیون جوان تذكر داده شود. به‌نظر می‌رسد در این مورد از سند چشم انداز 40 ساله هم جلوتر رفته‌ایم!

عضو شورای مركزی جبهه مشاركت با اشاره به تشدید تهدیدات خارجی پس از روی كار آمدن دولت نهم گفت: در طول 25 سال گذشته و تا قبل از تحولات اخیر، دو فرمانده سپاه داشته‌ایم (آقایان محسن رضایی و رحیم صفوی). امروز شاهدیم كه هر دوی آنها تذكر می‌دهند كه در خطر جنگ هستیم و هر دو گفته‌اند كه جنگ قابل پیشگیری است. البته آقای احمدی‌نژاد می‌گوید كه جنگ نمی‌شود اما مقام رهبری درباره احتمال حمله نظامی آمریكا سخن گفتند و آقای رحیم‌صفوی هم تاكید داشت كه ما با دشمن احمق، قوی، قلدر و بی‌منطقی مواجه هستیم كه هرآن می‌تواند دست به اقدام بزند؛ البته در شرایطی كه نظامیان ما دعوت به تعقل و سیاست می‌كنند، سیاسیون جناح حاكم یا حمله را منتفی می‌دانند و یا همچون آقای الهام می‌گوید آنها برنامه جنگ داشته‌اند اما با سخنرانی احمدی‌نژاد در كلمبیا منتفی شد!


تاج‌زاده در ادامه با رد سخنان اخیر «غلامحسین الهام» سخنگوی دولت كه مدعی شده بود «ایده گفت‌وگوی تمدن‌های آقای خاتمی شكست خورد چرا كه در زمان خاتمی ایران به عنوان محور شرارت معرفی شد»، گفت: درست است كه در آن زمان ایران بعنوان محور شرارت از سوی آمریكا معرفی شد؛ اما هیچ كشوری جز اسرائیل با این ادعا همراهی نكرد و بر خلاف امروز، اجماع جهانی علیه ایران شكل نگرفت.

تاج‌زاده تاكید كرد: گفتمان اصلاحی تحت هر شرایطی به دنبال حفظ امنیت ایران بود و به دنبال این بود كه ایران نه تحریم شود و نه در معرض جنگ قرار بگیرد. بنابراین، اگر چه ایران در محور شرارت قرار گرفت اما چنین تهدیدی در دوره خاتمی متوجه كشور نشد. این هنر احمدی‌نژاد است كه امروز ایران با چنین تهدیداتی مواجه است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینكه «در جریان گذار به دموكراسی تحولات كشورهای همسایه اهمیت دارد»، به تحولات اخیر تركیه اشاره كرد و گفت: اتفاقات اخیر تركیه كه تا حدود زیادی تحت تاثیر اصلاحات در ایران است؛ چراكه دموكراسی به زمینه‌ای برای حل همه مشكلات تبدیل شده است. حتی پیشرفت فرهنگی و دینی در تركیه‌ای كه نظام لائیك دارد با دموكرات شدن حاصل شده است و حتی در چنین جامعه‌ای هنجارهای دینی رو به رشد است.

تاج‌زاده افزود: آقای مصباح یزدی باز هم اخیرا گفته است كه فیلم‌ها، رمان، ماهواره و ....باعث فساد است اما تركیه با وجود برخوردار بودن از همه اینهابه سمت رشد هنجارهای مذهبی حركت می‌كند. زمانی كه ما برای استقرار حكومت مردمی در ایران انقلاب كردیم در تركیه پیروان آتاتورك حكومت نظامی تشكیل دادند، امروز نظامیان تركیه به این نتیجه رسیده‌اند كه میزان رای ملت است اما در ایران مدعیان پیروی از امام به حزب پادگانی رسیده‌اند.

عضو شورای مركزی جبهه مشاركت در پایان سخنانش به ارزیابی دیدگاه‌هایی كه نسبت به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات وجود دارد، پرداخت و گفت: هر وقت كه سخن از حضور در انتخابات می‌شود، بعضی می‌گویند كه مگر دولت اصلاحات چه كار كرد كه دوباره در انتخابات شركت كنیم و همه نگاهها را متوجه نیمه خالی لیوان می‌كنند در پاسخ به این اظهارات لازم نیست بگوییم كه می‌توانیم در آینده همه مطالبات را محقق كنیم؛ چون با این ساختار و موانع نمی‌شود اما می‌توان به دو الگوی موجود اشاره كرد: یكی الگوی حكومت یكدست و تمركز قدرت كه در دوسال اخیر تجربه شده و نشان داده كه نمی‌تواند كشور را اداره كند و حتی یكی از شعارهایش را محقق كند و دیگری الگوی اصلاحات كه البته بازهم با بحران‌هایی مواجه خواهد شد؛ اما كارآمدتر خواهد بود و امنیت كشور را نیز بیشتر تامین خواهد كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری