بازدید 4110

حضور شرکت ملی نفت و گاز مالزی در بازار بورس دبی

شرکت ملی نفت و گاز مالزی محصولات نفت خام 'کیمانیس' خود را در بازار بورس دبی به حراج می گذارد، تا به عنوان نخستین شرکت خارج از خاورمیانه باشد که به این عرصه وارد می شود.
کد خبر: ۷۰۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 15 June 2017
شرکت ملی نفت و گاز مالزی محصولات نفت خام 'کیمانیس' خود را در بازار بورس دبی به حراج می گذارد، تا به عنوان نخستین شرکت خارج از خاورمیانه باشد که به این عرصه وارد می شود.

به گزارش ایرنا، تارنمای 'دیلی تایمز' روز پنجشنبه اعلام کرد شرکت پتروناس مالزی درصدد است محصولات 'کیمانیس' را ماه آینده در بورس دبی ارائه نماید. 

اگرچه تاکنون 'پتکو'، شاخه تجاری پتروناس، جزئیاتی از میزان فروش و یا زمان بندی عرضه آن را در بورس دبی اعلام نکرده است، اما فروش این محصول از ماه جاری بر روی تارنمای بازار بورس دبی قرار می گیرد. 

بازار بورس دبی و همچنین شرکت پتروناس تاکنون در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده اند. 

این اقدام شرکت ملی نفت و گاز مالزی در حالی انجام می گیرد که پیش بینی می شود حجم تولید ماه اوت این محصول نفت خام مالزی به 12 محموله که هر کدام شامل 600 هزار بشکه است، برسد. 

افزایش تولید این محصول و همچنین مازاد جهانی آن به صورت کلی باعث فشار بر فروشندگان آن از جمله پتروناس، 'رویال داچ شل'، 'مورفی اویل'، 'کونکو فیلیپس'، شرکت های نفت اندونزی و برونئی شده است. 

این محصول به پایین ترین بهای خود در دو سال گذشته رسیده و اکنون حدود یک و نیم دلار در هر بشکه معامله می شود و همین امر باعث مشکلاتی برای فروشندگان شده است. 

یک منبع آگاه نسبت به اقدام پتروناس برای ورود به بازار بورس دبی اعلام کرد که فروشندگان باید علاوه بر حفظ مشتریان فعلی به دنبال خریداران جدید باشند.

از ابتدای ژانویه سال گذشته تاکنون چهار محموله این محصول در بازار بورس دبی به فروش رفته است که سهم بازار بورس دبی از ناحیه حراج آن یک و نیم درصد است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر