بازدید 14094
۵

جنجال سرنوشت سرمایه گذار سریال «شهرزاد» به سرانجام می‌رسد؟

هرچند تهیه کننده و پخش کننده این سریال، حواشی کنونی را در راستای ضربه به سرمایه شان تلقی می‌کنند، واقعیت این است که همین حواشی نیز یک تبلیغ غیرمستقیم برای این سریال محسوب می‌شود!
کد خبر: ۷۰۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 14 June 2017
جنجال سرنوشت سرمایه گذار سریال «شهرزاد» به سرانجام می‌رسد؟
در آستانه انتشار دومین فصل سریال «شهرزاد»، جنجال درباره خروج سرمایه گذار اصلی این سریال ـ که تا چندی پیش بازداشت بود ـ افزایش یافته، تا جایی که اصل این سریال و ماجراهای مرتبط با آن را به حاشیه برده است؛ حواشی که بر خلاف تعبیر تهیه کننده این سریال، یک تبلیغ برای «شهرزاد» به شمار می روند!
 
به گزارش «تابناک»؛ «شهرزاد» همچون سایر آثار حسن فتحی، دیدنی و تأثیرگذار است؛ با این تفاوت که آقای کارگردان این بار بدون توجه به خطوط قرمز فراوان در تلویزیون و محدودیت‌هایی کمتر، آنچه خواسته بود به تصویر کشیده و بدین ترتیب، یک فصل دیدنی از سریالی را ساخته که به شدت توجه عموم را به خود جلب کرد تا پس از یک دوره طولانی شکست محصولات شبکه نمایش، بازار گرمی شبیه به آنچه در زمان عرضه فصل اول «قهوه تلخ» مهران مدیری شاهدش بودیم، تکرار شود.
 
فصل اول این سریال که با دوازده (به روایتی چهارده) میلیارد تومان ساخته شده، یکی از مجموعه‌های انگشت‌شماری بود که در شبکه نمایش خانگی به سوددهی و به سطح بالایی از محبوبیت رسید که سیدمحمد امامی را وادارد تا با خدمت گرفتن همان عوامل فصل اول و البته خداحافظی با محمدهادی رضوی، به دنبال تولید فصل دوم باشد؛ فصل تازه‌ای که همزمان با آغاز تولیدش، امامی تهیه کننده این سریال بازداشت شد.
 
بازداشت محمد امامی همراه با موضع‌گیری برخی مسئولان درباره علت بازداشت بود، به گونه ای که در اولین موضع گیریِ رسمی، امیرخجسته، نماینده مجلس و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس در مهرماه 1395 به خبرگزاری مجلس گفت: «با توجه به اینکه نزدیک 8 هزار میلیارد تومان تخلف مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته است، تحقیق و تفحص را با قاطعیت در مجلس پیگیری خواهیم کرد و به طور حتم، باید متخلفان در صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص شوند. افراد دیگری هم به همین زودی دستگیر خواهند شد؛ البته دستگاه‌های نظارتی در این خصوص ورود جدی داشته‌اند و باید از اقدامات دستگاه‌های نظارتی از جمله سیستم قضایی تشکر کرد».
 
همزمان با این اتهامات، ابتدا روابط عمومی شهرزاد با صدور اطلاعیه ای تأکید کرد، منابع مالی این پروژه شفاف است و در ادامه، حسن فتحی در یادداشتی یادآور شد که نباید این سریال این گونه پیش داوری شود. در بخشی از این یادداشت تأکید شده بود: «این سریال از زمان بسته ‌شدن قرارداد ساخت آن در سال ٩٢ تا زمان پایان فیلم‌برداری آن، به دلیل مشکلات مالی و تأخیر طولانی در پرداخت‌ها دست‌کم سه ‌بار تا مرز تعطیلی پیش ‌رفت و آنچه اساسا موجب شد تا پای سرمایه‌گذار دوم به این پروژه باز شود، همین مسأله بود. اکنون این پرسش اساسی و مهم مطرح می‌شود که چرا سریالی را که تهیه‌کننده در تأمین بودجه‌اش ـ که حدود ١٢‌ میلیارد تومان بوده ـ ناگزیر به اضافه‌کردن سرمایه‌گذار دوم شده، برخی افراد تلاش می‌کنند تا به ماجرای یک اختلاس هشت‌‌هزار‌‌میلیاردی و صندوق ذخیره فرهنگیان ربط و پیوند بدهند!؟»
 
جنجال سرنوشت سرمایه گذار سریال «شهرزاد» به سرانجام می‌رسد؟ 
مدتی بعد و در دی ماه 1395، محمدرضا محدث خراسانی، قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به اینکه نقش محمد امامی در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان چه بوده، به فارس گفت: «آقای امامی برای اینکه فیلمی تهیه کند، با آقای غندالی (مدیرعامل بازداشتی صندوق ذخیره فرهنگیان) رابطه ایجاد کرد و از وی بین هزار تا هزار و سیصد میلیارد تومان وام با چک گرفته است که بعد نتوانست این مبلغ را برگرداند و الان در زندان است.»

قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان، خاطرنشان کرد: «بانک‌ها چنین وامی را به کسی نمی‌دادند و اگر پرداخت می‌کردند برای هر فرد معادل ۱۵۰ درصد ملک می‌خواستند. پس این افراد به جاهایی می‌روند که می‌توانند نفوذ کنند؛ به عنوان مثال، آنها اعلام می‌کنند که اگر این فیلم در آینده تولید شد، برای نمونه ۲۰ درصد به شما سود می‌دهیم و در قرارداد این طور امضا می‌کنند و وثیقه‌ای نیز ندارند که البته باید بدانیم فیلم جزو وثیقه نیست.»

محدث خراسانی یادآور شد: «آقای غندالی با چک به آقای امامی وام داده و بعد آقای امامی نتوانسته است مبلغ را (تا مقطع ثبت و انتشار این مصاحبه) به صندوق برگرداند؛ الان مشکل این است که بانک‌ها وام نمی‌دهند و شرکت‌های دیگر نیز چنین وامی پرداخت نمی‌کنند؛ اما پول ۹۰۰ هزار معلم را به راحتی بذل و بخشش می‌کنند و هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. شک نکنید اگر این مبلغ برای صندوق «شستا»ی کارگران بود و با یک هشتم مبلغ یاد شده، این اقدام انجام می‌شد، افراد جمع شده و اعتراض می‌کردند.»
 
در این شرایط؛ حسن فتحی همچنان در حال تولید فصل دوم شهرزاد بود و این رویه ادامه داشت، تا اینکه در اسفندماه 1395، خبرهایی از آزادی محمدامامی سرمایه گذار این سریال منتشر شد. در روزهای اخیر خبرهایی از سفر امامی به کانادا انتشار یافته است. محمد امامی که در جلسه پرسش و پاسخی به همراه حمید فرخ نژاد در دانشگاه تورنتو کانادا پاسخگوی سوالات دانشجویان بود، گفت: «شهرزاد در مدیوم جدید و قابل دسترس همگانی طی قرارداد سایت نت فلیکس با پخش کننده جهانی عرضه خواهد شد و امیدواریم راه سریال‌های ایرانی را برای جهانی شدن باز کند.»
 
در این خبر تأکید شده بود: «حمید فرخ نژاد که دو فیلم اخیرش، «خوب بد جلف» و «گشت ٢»، در کانادا اکران شده است، در سفری یک هفته‌ای به کانادا به دعوت دانشگاه تورنتو کارگاه بازیگری دراین دانشگاه برگزار کرد. محمد امامی تهیه‌کننده «شهرزاد» و «خوب بد جلف» مهمان دیگر دانشگاه تورنتو بود که کارگاه آموزشی تهیه‌کنندگی را برگزار کرد. توزیع فصل دوم سریال «شهرزاد» از دوشنبه (۲۹ خرداد ماه) آغاز خواهد شد.»
 
پس از انتشار این خبر، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مجلس و رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت و گویی با خبرگزاری مجلس تأکید کرد: «باید مراقبت شود افرادی که در جریان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شدند و تا تعیین تکلیف دادگاه خود آزاد هستند، فرار نکنند. تاکنون چند تن متهم مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را در هنگام خروج از کشور و در فرودگاه از هواپیما پایین آورده و برگردانده‌اند؛ اما فردی همچون محمد امامی به خارج از کشور سفر کرد؛ لذا معتقدم چنین مسائلی به روند کار آسیب می‌رساند.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: «وقتی که فردی را به اتهامی بازداشت می‌کنند، حتی در زمان آزادی با قرار وثیقه نیز باید از او مراقبت شود و به ارگان‌های مختلف کشور اعلام کنند که این‌ افراد ممنوع‌الخروج هستند. این افراد تا زمان روشن شدن اتهام و تکلیفشان نباید از کشور خارج شوند و اگر محرز شد جرمی مرتکب  نشدند، آزاد هستند به خارج از کشور و هرجایی که می‌خواهند بروند.»
 
پس از اعتراض این نماینده مجلس، محمد امامی تهیه‌کننده شهرزاد در گفت‌وگویی درباره شایعه فرارش از کشور گفت: «این خبر کذب محض است. من ایران هستم و کار می کنم. ما نزدیک به زمان پخش سریال دوشنبه (29 خرداد) می‌شویم و در مسیر حرکت برای پخش  قسمت دوم «شهرزاد» هستیم.» البته این خبر خیلی هم دور از واقعیت نبود و او واقعاً به کانادا رفته بود و سپس به ایران بازگشته بود؛ موضوعی که توسط پخش کننده این سریال تایید شده بود.
 
علی اسدزاده پخش کننده شهرزاد با لحنی تند، جواب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را داد و گفت: «آقای امامی طبق حقوق شهروندی شان برای اکران خارجی «خوب بد جلف» و برگزاری ورک شاپ در ایران خارج شدند و دوباره هم به ایران بازگشتند و در حال حاضر هم در ایران هستند. ورود و خروج این مسأله هیچ ایرادی و اشکالی ندارد. به نظرم مضحک ترین مسئله این است که بخواهیم درباره ورود و خروج شخصی به کسی توضیحی بدهیم.»
 
فصل دوم سریال «شهرزاد» در حالی قرار است پخش شود که حواشی این سریال به اوج خود رسیده است؛ هرچند تهیه کننده و پخش کننده این سریال، حواشی کنونی را در راستای ضربه به سرمایه شان تلقی می‌کنند اما واقعیت این است که همین حواشی نیز یک تبلیغ غیرمستقیم برای این سریال محسوب می‌شود! 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
كي بود كي بود من نبودم دستم بود تقصير آستينم بود....
پول ها كجاست آقايان با شرف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخه اصلا این سریال ارزش دیدن داره به نظر شما !!؟؟
نه والا
پاسخ ها
ارسلان
| United States of America |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
پس چه سریالی ارزش دیدن داره ؟ اگر شهرزاد نداشته باشه.
99 درصد سریال های ایرانی ارزش دیدن ندارند!
چرا همچین موقعبتهایی گیر من و امثال من نمیاد???
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان