بازدید 8723
۱
در پی جلوگیری از عبور و مرور هوایی قطر

قطر شکایتش را به سازمان ملل برد

به گفته ی مدیر عامل شرکت هواپیمایی قطر، اکبر الباکر، اقدامات انجام شده توسط چندین کشور عربی برای جلوگیری از عبور و مرور هوایی قطر باید غیر قانونی اعلام شود.
کد خبر: ۷۰۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 13 June 2017
به گفته ی مدیر عامل شرکت هواپیمایی قطر، اکبر الباکر، اقدامات انجام شده توسط چندین کشور عربی برای جلوگیری از عبور و مرور هوایی قطر باید غیر قانونی اعلام شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، اصلی ترین سازمان حمل و نقلی قطر از سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) که وظیفه هماهنگ‌سازی استانداردهای بین‌المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح جهان را بر عهده دارد، درخواست کرد تا به این امر رسیدگی کند.

قطر شکایتش را به سازمان ملل برد

ایکائو بر اساس کنوانسیون شیکاگو ایجاد شده و بسیاری از کشورهای دنیا به آن پیوسته‌اند که امارات متحده عربی، بحرین و عربستان سعودی این کنوانسیون از آن جمله اند.

الباکر گفت: «ما کانال قانونی ای برای اعترض به این امر داریم. ایکائو باید به طور جدی وارد موضوع بشود و اعلام کند که این امر، امری غیر قانونی ست.»

اوایل این ماه، چند کشور حوزه خلیج فارس به رهبری عربستان، روابط دیپلماتیک، تجاری، و حمل و نقل خود را با قطر به حالت تعلیق در آوردند و این کشور را متهم به حمایت از تروریسم کردند. اتهامی که قطر نمی پذیرد و آن را رد می کند.

الباکر اذعان داشته است که با بسته شدن دفاتر حمل و نقل در عربستان سعودی و امارات متحده عربی ۱۸ مقصد دور از دسترس خطوط هوایی قطر مانده است.

وی افزود: «بستن دفتر های هواپیمایی در واقع رفتاری غیر متمدنانه است. دفتر های هواپیمایی سلاح های سیاسی نیستند. اگر آن ها سزمان های جنایی بودند، ما مهر و موم شده بودیم. ما مجاز نبودیم که پولی به مسافران خود بازگردانیم.»

ریاض در پاسخ گفته است که بسته شدن حریم هوایی اش بر روی پرواز های قطر تحت حق حاکمیت عربستان سعودی برای حفاظت از شهروندان خود را در مقابل هر گونه تهدیدی قرار می گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایران هم بهتره حریم هوایی خود رو به روی این چهار کشور ببنده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار