بازدید 3694

اخبار کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله اعلام پایبندی قطر به توافق اوپک با وجود تنش‌ها، افزایش ظرفیت پایانه صادرات نفت عراق، کاهش حجم عرضه نفت عربستان به آسیا و آمریکا و پیش بینی افزایش تولید نفت شیل آمریکا در ماه ژوئیه بود.
کد خبر: ۷۰۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 13 June 2017
جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله اعلام پایبندی قطر به توافق اوپک با وجود تنش‌ها، افزایش ظرفیت پایانه صادرات نفت عراق، کاهش حجم عرضه نفت عربستان به آسیا و آمریکا و پیش بینی افزایش تولید نفت شیل آمریکا در ماه ژوئیه بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، «محمدبن صالح الساده»، وزیر صنعت و انرژی قطر، در بیانیه ای اعلام کرد که کشورش به توافق کاهش تولید نفت میان تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، پایبند می‌ماند.

در این بیانیه آمده است: شرایط منطقه‌ای، از پایبندی قطر به تعهد بین المللی خود برای کاهش تولید نفت، جلوگیری نمی‌کند.

**عراق ظرفیت پایانه صادرات نفت را افزایش می‌دهد

به گزارش «اویل پرایس»، شرکت نفت بصره عراق قصد دارد ظرفیت روزانه صادرات از پایانه «خور العمیه» را به یک میلیون بشکه در روز برساند.

ظرفیت فعلی این پایانه 250 هزار بشکه در روز است که این ظرفیت در چند سال آینده از طریق نصب خط لوله ها و ساخت مخازن ذخیره سازی جدید افزایش می یابد.

**عربستان حجم عرضه نفت به آسیا و آمریکا را کاهش می دهد

رویترز به نقل از منابع آگاه صنعتی گزارش داد که عربستان عضو سازمان اوپک قصد دارد عرضه نفت را به آمریکا و برخی مشتریان آسیایی از جمله هند، چین و کره جنوبی را در ماه ژوئیه کاهش دهد.

شرکت دولتی سعودی آرامکوی عربستان درنظر دارد، در این مقطع میزان عرضه نفت به آسیا را حدود 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد که این میزان بیشتر از ماه ژوئن خواهد بود. 
سعودی آرامکو 35 درصد از صدور این سوخت به آمریکا را کاهش می دهد.

**پیش بینی افزایش تولید نفت شیل در ماه ژوئیه

به گزارش «مارکت واچ»، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که عرضه روزانه نفت از هفت تولیدکننده عمده آمریکایی در ماه ژوئیه با 127 هزار بشکه در روز افزایش به پنج میلیون و 475 هزار بشکه برسد.

بر اساس اعلام این اداره، بیشترین رشد تولید مربوط به میدان نفتی پرمیان، با رقم افزایشی 65هزار بشکه در روز خواهد بود که برداشت روزانه از آن را به 2 میلیون و 470 هزار بشکه افزایش می دهد. 

**نروژ قصد دارد تولید نفت در برزیل را بیش از 3 برابر کند

به گزارش رویترز، شرکت نروژی «استات اویل» قصد دارد، برداشت از میدان های نفت خود را در برزیل تا سال 2030 میلادی بیش از سه برابر افزایش دهد.

سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری «استات اویل» در صنعت نفت برزیل، این کشور اروپایی را به بزرگ ترین بهره بردار خارجی نفت از میدان فراساحلی «پرگرینو» برزیل بدل کرده است.

60 درصد سهام این میدان نفتی و 48 هزار تا 54 هزار بشکه نفت در روز از مجموع 80 هزار تا 90هزار نفت تولیدی آن متعلق به این شرکت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل