بازدید 3396

تشکیل پرونده کودک آزاری در مراکز کودکان اوتیسم

کد خبر: ۷۰۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 13 June 2017
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی گفت: بر اساس تعدادی شکایت وارد شده از طرف برخی از والدین کودکان اوتیسم، پرونده این کودک آزاری در دادسرا تشکیل شده است.

قاضی محمد بخشی محبی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به علت شکایت تعدادی از والدین مبنی بر کودک آزاری کودکان اوتیسم، از بهزیستی استان خواسته شد تا در این خصوص تحقیق و بررسی انجام شود که بر همین اساس جلسه ای با حضور نمایندگان بهزیستی و علوم پزشکی تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه که معاونان بهزیستی استان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از خانواده‌های کودکان اوتیسم و شاهدین کودک آزاری حضور داشتند پرونده کیفری تشکیل و به بازپرسی ارجاع شد.

بخشی محبی خاطرنشان کرد: در این پرونده دو متهم به کودک آزاری مورد شکایت قرار گرفتند که این دو متهم در مراکز مختلف نگهداری کودکان اوتیسم فعالیت می کردند. 

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه تشکیل این جلسه تنها رسیدگی به این شکایات نیست، گفت: اصل موضوع ساماندهی مشکلات کودکان اوتیسم بود و اینکه چون این کودکان از لحاظ روحی دارای مشکلاتی هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و تمام کودکان در شرایط مطلوب قرار داشته باشند. 

وی اضافه کرد: متاسفانه در شکایات وارد شده چند مورد آسیب و شکستگی بدن گزارش شده است. 

بخشی محبی یادآور شد: خانواده این بیماران باید ضمن توجه ویژه به نوع و نحوه درمان این کودکان از مراکز مجاز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استفاده کنند و چنانچه در این راستا شکایتی دارند تا پایان هفته جاری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مشهد مراجعه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان