بازدید 10550

اعلام موضع قطر درباره حماس و اخوان‌المسلمین

کد خبر: ۷۰۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳ 13 June 2017
وزیر امور خارجه قطر تأکید کرد که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) جنبشی مقاومتی است که سعی در یکپارچه‌سازی جبهه داخلی فلسطین دارد و سازمان تروریستی نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود خاطرنشان کرد که رهبران حماس به عنوان نمایندگان سیاسی این جنبش در قطر حضور دارند تا بر مذاکرات آشتی ملی با جنبش فتح نظارت داشته باشند اما در همین حال، رهبران دفتر سیاسی حماس در حال حاضر در غزه حضور دارند و نه در دوحه.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی افزود، حمایت های قطر واضح و آشکار است و از طریق کانال های بین‌المللی و به منظور بازسازی نوار غزه، حمایت از ملت فلسطین، دولت و آشتی ملی صورت می‌گیرد و نه با هدف حمایت از یک گروه خاص. این مسئول قطری تصریح کرد که هدف از پیوند زدن قطر و یک جنبش خاص، طرح اتهامات بیشتر است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: نام حماس در لیست‌های تروریسم کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس درج نشده است؛ پس چرا از میزبانی از این جنبش انتقاد می‌شود؟ این جنبش، جنبش مقاومتی است و ما به عنوان یک گروه سیاسی با آن تعامل می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر حمایت دوحه از ملت فلسطین و احساس وظیفه قطر در زمینه ایجاد هماهنگی‌های لازم برای تحقق آشتی ملی، اعلام کرد که این مساله بسیار جای تعجب دارد که ارتباط با حماس به اتهامی از سوی کشورهای عربی تبدیل شده است.

در همین حال، وزیر امور خارجه قطر تأکید کرد، صحبت از حمایت کشورش از اخوان‌المسلمین دروغ رسانه‌ای است.

بر اساس گزارش العالم، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در گفت‌وگو با مطبوعات در پاریس گفت: اخوان المسلمین اگر در اعضای حاکم بر کشوری باشد، این موضوع ما را از تعامل با آن حکومت منع نمی‌کند و زمانی که اخوان در حکومت مصر حضور داشت، دوحه از این کشور حمایت کرد؛ همان‌طور که از حکومت نظامیان قبل از اخوان حمایت کرد و در تونس نیز وضع به همین منوال بود.

وی افزود: شایعاتی مبتنی بر این که قطر با اخوان‌المسلمین رابطه دارد، باطل است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی خاطرنشان کرد، حضور برخی سران سیاسی حماس در قطر برای رسیدن به مرحله‌ای است که تفرقه میان فتح و حماس به پایان برسد و ادعای حمایت قطر از حماس نادرست است.

وی افزود: دوحه برای بازسازی غزه از طریق سازوکارهای بین‌المللی کمک می‌کند و شفافیت کامل در این تعامل وجود دارد و مبالغ نیز مشخص است و ما هم حامی وحدت ملی و دولت فلسطین هستیم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر